Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Joze »

hoi allemaal
Ik slik nu 7 weken de nieuwe formule Euthyrox.
Het enige verschil is dat ik beter slaap.Voor de rest heb ik nog steeds pijnlijke spieren en dat ik ondanks ik beter slaap nog steeds moe ben.
Hoe mijn waardes nu zijn weet ik niet ik ga meestal prikken als ik me niet goed voel of beter gezegd als ik achteruit ga .
Nu is het allemaal wel te doen het is niet optimaal maar ben allang blij dat het nu zo is als het is.

Grt Joze
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
hap
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 feb 2016, 13:59

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door hap »

Beste lezers,
Ook ik slik nu 6 weken de nieuwe formule. Ik. Ondervindt tot nu toe nog geen nadelen. Voel geen verschil, gelukkig.

Groet,
Hap.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Kiek »

De nieuwe formule heb ik niet geprobeerd.
Suffy bracht me op een idee vanwege haar hogere dosering met de nieuwe Euthyrox.

Ik ben van de oude formule Euthyrox overgestapt naar Thyrax:
Uiteindelijk terecht gekomen van ca. 75 µg oude Euthyrox op 75 + ca. 10 µg Thyrax.
Dat is meer dan 10% hogerop.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Suffy »

Hoi Kiek,

Dat betekent dus dat Thyrax nog steeds minder werkt dan Euthyrox.

Waarom ben je weer terug naar Thyrax gegaan, Kiek? Dat was tooch al een tijd geleden, dacht ik?

Overigens weet ik nu eigenlijk niet of de oude en de nieuwe formule Euthyrox verschillen. Ik heb soms heel goede dagen, na genoeg uren slaap.
Ik doe het mezelf aan door te laat naar bed te gaan en dat breekt me weleens op want dan heb ik een brakke dag.
Binnenkort bloed prikken, 8 weken na de overstap.

Op sociale media zie ik af en toe een kreet van mensen die hun dosering moeten verhogen na de overstap naar de nieuwe formule. Ik blijf het typisch vinden waarom de een moet verlagen en de ander moet verhogen. Waar ligt dit aan, Kiek en anderen?
Een minderheid bij de Fransen had hyperklachten, de meeste gebruikers moesten hun dosis verhogen.
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Kiek »

Hoi Suffy,

Als je gemiddeld maar aan voldoende slaap komt.
Slaap je een uur of 7?

Hoe zouden de verlagingen en verhogingen te verklaren zijn bij de dalers en de stijgers van dezelfde Euthyrox?
Ik denk dat de wisselaars zich bewuster zijn van hun dosis.
En extra opletten wat ze voelen/ervaren.

Stel dat de pillen sterker zijn.
Degenen die met oude pillen al te laag waren ingesteld, zullen zich wat beter voelen, en willen misschien wel een tikje meer van die prettige nieuwe pillen uitproberen.
De mensen die goed waren ingesteld, zullen zich nu misschien wat hyperig voelen, en misschien de neiging hebben te dalen, of op dezelfde hoogte te blijven.
De mensen die met de oude pillen al scherp hoog waren ingesteld, zullen verlagen, vermoed ik.

Ik ben lang bezig geweest om van Euthyrox te schakelen naar Thyrax.
Nogal een zeer lange periode een combinatie geslikt van Euthyrox en Thyrax.
Euthyroxbrokjes van allerlei sterkten met de nieuwe Thyraxpillen.
Totdat alle Euthyroxdoosjes daadwerkelijk leeg waren.

Ook langdurig Euthyrox geslikt die over datum was, zonder een centje pijn!
Dat was ook een van mijn uitprobeersels.
Die fabrieken houden ruime veiligheidsmarges aan, is me nu duidelijk geworden.
Ze nemen geen risico's.

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Suffy »

Kiek schreef: 19 nov 2019, 14:42 Hoi Suffy,

Als je gemiddeld maar aan voldoende slaap komt.
Slaap je een uur of 7?
Ja, gemiddeld 7 uur. Te lang is voor mij niet goed, te kort evenmin.
Kiek schreef: 19 nov 2019, 14:42 Hoe zouden de verlagingen en verhogingen te verklaren zijn bij de dalers en de stijgers van dezelfde Euthyrox?
Ik denk dat de wisselaars zich bewuster zijn van hun dosis.
En extra opletten wat ze voelen/ervaren.

Stel dat de pillen sterker zijn.
Degenen die met oude pillen al te laag waren ingesteld, zullen zich wat beter voelen, en willen misschien wel een tikje meer van die prettige nieuwe pillen uitproberen.
De mensen die goed waren ingesteld, zullen zich nu misschien wat hyperig voelen, en misschien de neiging hebben te dalen, of op dezelfde hoogte te blijven.
De mensen die met de oude pillen al scherp hoog waren ingesteld, zullen verlagen, vermoed ik.
Daar zeg je wat, Kiek. Klinkt heel plausiebel.

Een collega van mij heeft een tijdje Euthyrox geslikt maar voelde zich er hypo door.
Ze was dolblij dat Thyrax weer op de markt kwam. Ze voelt zich sindsdien weer prima.
Hoe kan dat dan? Dezelfde dosering.
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Kiek »

Hallo Suffy,

Zou je collega het verschil voelen van de verschillende vulstoffen?
Waarbij de ene vulstof een langzamere T4 afgifte heeft, dan de andere?
Zo bevalt mij Tirosint helemaal niet.
De opname van T4 gaat me te snel, waardoor ik zoiets als een ochtendhyper ervaar.

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Suffy »

Ha Kiek,

Wie weet voelt mijn collega door de vulstoffen verschil.
Het is het roze versus het witte pilletje, zal ik maar zeggen.
Roze doet het bij haar blijkbaar beter dan wit.

Je zou denken dat het omgekeerde het geval moet zijn, aangezien kleurstoffen van invloed kunnen zijn op de werking. Miojn collega had toen overigens de oude formule Euthyrox, in de tijd van de Thyrax Gate.

Zo zie je maar: iedereen reageert toch weer anders. Zo ook hoe jij op Tirosint reageert. Dat gevoel kan ik me wel voorstellen. En 's middags uitgeblust zijn, denk ik zomaar. Dat is heel akelig.
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Kiek »

Ha Suffy,

Dat van Tirosint is ook nog eens onderzocht door de farmaceut, waaruit blijkt dat de FT4 sneller omhoog knalt en sneller de hoogste waarde bereikt.
Dus het tegendeel van een slow release wat veel natuurlijker zou zijn.
En veel meer zou lijken zoals het in het echt gaat.

Goed weekend!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Hobby
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 jul 2016, 20:45

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Hobby »

Hallo, ik zit nu zo n 7 weken op de nieuwe formule. Ik ben niet zo bezig geweest met oude of nieuwe formule en ben gewoon bloed gaan prikken toen t nodig was voor mn jaarlijkse controle. De uitslag is tsh 0,74 en vrije t4 op 20,1 bij 150 mcg euthyrox. Ik voel me doorgaans het beste bij n tsh rond de 0,2. Maar goed zolang ik me goed voel maakt de waarde niet veel uit. Echter de afgelopen weken ervaar ik toenemend druk op mn werk en kreeg ik t niet goed meer voor elkaar. Nu ik ook thuis me niet meer kan concentreren en mn drukke huishouden niet meer zoals gewoonlijk georganiseerd krijg gaan bij mij mn alarmbellen af en ben ik op zoek gegaan naar ervaringen van anderen. Ik kijk het nog even aan, maar ik heb de indruk dat ik meer euthyrox nodig heb.
Plaats reactie