Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door marjoleta »

Goedemorgen,

Ik maak nu een nieuw bericht eerder gestuurd maar zie het nergens staan, bij de Apotheek de Euthyrox gehaald eerder kreeg ik 90 tabletten mee , nu in een blanco doosje van de Apotheek de helft.

Ik gaf aan , ik wil het doosje graag zien waar de tabletten uit komen dat bleek dus de oude samenstelling te zijn, ik heb al een aantal weken de nieuwe samenstelling, ik liet haar de informatie zien waarop duidelijk stond niet oud en nieuwe samenstelling door elkaar gebruiken.

De vervelende bijwerkingen die ik ervaar zijn gemeld bij het LAREB.

Om maar aan te geven let zelf goed op !!

Mvg.
Marjoleta
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door marjoleta »

Dag Lolijn,

Het is misschien niet bij iedereen dat er een reactie volgt op de nieuwe samenstelling, in Frankrijk waren er wel veel problemen,

hier lijkt het nog mee te vallen.

Mvg.
Marjoleta
Lolijn
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2019, 07:11

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Lolijn »

Ja misschien valt t mee!
Ben zo vrij geweest om de geposte waarden te noteren, was zo benieuwd of er hele grote TSHverschillen tussen oud en nieuw waren.

Hobby van 0,2 naar 0,74 (verschil 0,54)
Suffy van 0,02 naar 0,26 (verschil 0,24)
Marjoleta van 0,48 naar 0,96 (verschil 0,48)

Zodra ik zelf ook wat weet zal ik het zeker ook delen!
Prikken jullie altijd nuchter eigenlijk en waren vrij stabiel ingesteld hiervoor toch?

Groetjes Lolijn
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door marjoleta »

Dag Lolijn,

De informatie hier verkregen van Kiek om nuchter te prikken, in al de jaren dat ik onder behandeling was van de Endo. is dat nooit gezegd.

Dus ja, ik ben nuchter om de bloedwaarden te laten prikken, en was prima ingesteld de TSH bij mij moet laag blijven ivm de verwijdering van de schildklier(kanker).

Mvg.
Marjolet
Lolijn
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2019, 07:11

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Lolijn »

Fijn dat we hier van elkaars ervaringen kunnen leren Marjoleta! Vervelend dat je nog steeds gewrichtsklachten hebt ondanks de ophoging. Hopelijk heb je snel je nieuwe bloedwaarden! Succes!
Maszj
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2019, 09:20

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Maszj »

Goedenmorgen,

Stomme vraag misschien, maar hoe weet ik of ik de nieuwe euthyrox heb? Is dat die nieuwe verpakking?

Ik ben al ruim twintig jaar hypo en was lange tijd goed ingesteld. Daarom hield ik me er niet meer zo mee bezig en wist dus niet eens dat euthyrox met een nieuwe formule kwam.

Echter, sinds mei/juni heb ik nu al laat van een opgejaagd gevoel en tintelingen. Ik heb zelfs een hartonderzoek met een holster gehad omdat ik het gevoel heb dat ik hartkloppingen heb, maar daar kwam (gelukkig) niks uit.
Zou dit het resultaat van de nieuwe samenstelling kunnen zijn? Het klinken als hyper klachten, maar ik had dezelfde tintelingen toen ik overduidelijk hypO was.
Mijn bloedwaarden geven een daling van de ft4 aan tov toen ik me goed voelde.

Ik slik 5x/week 100mcg euthyrox en 2x/week 88mcg. Daarnaast slik ik dagelijks 6,25mcg cytomel.

Mijn ft4 ligt nu op 13, terwijl ik me alsof het best voel rond de 17. Mijn tsh is al jaren onderdrukt, wanneer dat niet zo is voel ik me volledig hypo. Ik heb voor de zekerheid al botonderzoeken gehad ed, maar het heeft geen schadelijke invloed. Volgens de endocrinoloog kan het zijn dat ik in de statistieken net buiten de zg. Bell curve val, dus bij de paar mensen waarbij een heel lage tsh normaal is.

Ben benieuwd naar jullie gedachten hierover.

Fijne dag!
Mascha
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door marjoleta »

Dag Maszj,

Op het doosje Euthyrox staat vermeld …. Nieuwe Samenstelling.

Mvg.
Marjoleta
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door marjoleta »

Voor Maszj

Sorry moet zijn op het doosje ... Gewijzigde Hulpstoffen... dat is de nieuwe samenstelling.

Mvg.
Marjoleta
Maszj
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2019, 09:20

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Maszj »

Dankjewel Marjoleta, daar ga ik straks even naar kijken.
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door marjoleta »

Goedemiddag,

Toch even weer gekeken op Meldpunt Medicijnen en Mijn Medicijn, er komen steeds meer klachten over de veranderde hulpstoffen betreffende de Merck -Euthyrox.

Volgens Merck met identieke werking, komt toch niet overtuigend over!!

Veelal de zelfde klachten, ook ik ervaar enorme gewricht en/spier pijn, en beroerd voelen.

Ik weet ik ben geen klager na 11 operaties ben ik blij dat ik er nog ben maar het voelt nu echt niet oké.

Natuurlijk zullen er ook (gelukkig) mensen zijn die er geen last van ondervinden,. maar die wel last hebben kunnen nu weer bloedwaarden gaan prikken.!!

Mvg.
Marjolet
Plaats reactie