Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
marjoleta

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door marjoleta »

Goedemorgen,

Blijkbaar reageren mensen zeer verschillend op de vernieuwde samenstelling Euthyrox, zoals al eerder vermeldingen van mij,
ik was goed ingesteld en alles verliep normaal.

Helaas sinds de nieuwe samenstelling, TSH te hoog FT4 te laag, gewicht toename wat ik ook doe niets helpt om dit te verlagen.
Nu moest ik van de Endo. Euthyrox verhogen TSH de helft naar beneden en FT4 weer iets hoger, over 6 mnd. weer bloed prikken.
Nu lijkt het erop dat voor mij de nieuwe samenstelling minder sterk werkt ? ???

Mvg.
Marjoleta

hap

Bericht door hap »

Hallo allemaal,
Ben nu ongeveer 4,5 maand aan de nieuwe formule euthyrox. Was opnieuw aan het instellen nadat alles overhoop lag door het afbouwen met ad.
Dat was nog met de oude samenstelling en ik dacht weer naar dezelfde waardes te moeten gaan streven. Wat bleek, ik werd al hyper van een lagere dosis, dus wederom aangepast en dus weer lager.
Al snel na de start van de nieuwe formule kreeg ik verandering in mijn stoelgang, maar dat was goed te handelen. Nu sinds een week of 6 meer krampen en waterige ontlasting. Zeker na het drinken van alcohol. Nooit eerder last van gehad.
Nu overweeg ik over te gaan op Thyrax. Kijken of het toch aan de vulstoffen ligtvan de euthyrox.
Hebben meer mensen hier deze ervaring?

Verder moe, lusteloos etc. Niet echt lekker.

Mvrgr.
Hap.

marjoleta

Bericht door marjoleta »

Goedemiddag,

www.mijnmedicijn.nl Euthyrox (veranderde hulpstoffen) er staan nu een behoorlijk aantal klachten hierover op het forum.

Toch lees ik het hier niet zo veel maar ik tob nog steeds, iedere 3 mnd. weer bloedwaardes laten prikken wil nog steeds niet lukken
.
Zijn er nog meer ervaringen bijgekomen??

Mvg.
Marjoleta

rosi

Bericht door rosi »

Nu vanaf november 2019 aan de nieuwe Euthyrox, maar ik blijf me ondanks 2x kleine verlaging van dosis me rot voelen; dikke keel, zweten, down, en vooral moe en spierpijn. Mijn TSH is ruim boven de 2 gestegen mijn FT4 ligt ruim boven het setpoint.
In overleg met huisarts ga ik deze week beginnen met Thyrax.
Is het handig om iets hogere dosering te slikken van de Thyrax of zelfde dosis als Euthyrox aan te houden?

marjoleta

Bericht door marjoleta »

Goedemorgen Rosi,

Vervelend zoals jij nu voelt, ik ben onder behandeling van de Endo. mijn TSH mag niet stijgen omdat ik schildklier kanker heb gehad.
Hij gaf aan het toch te blijven proberen met de Euthyrox om de juiste dosering te vinden.

Iedere 6 weken nu bloed waarden controleren, maar het blijft moeilijk gezien mijn huidige klachten slik ik nu weer teveel Euthyrox.

Sterkte,
Mvg.
Marjoleta

rosi

Bericht door rosi »

Hoi Marjoletta,

Zelf laat ik meestal na minimaal 8 weken prikken, omdat ik dan het idee heb dat mijn lichaam pas stabiel is na een dosiswijziging.
Het blijft zoeken en ik heb altijd het gevoel dat ik achter de feiten aan loop.
Volgens mij ben je al een tijd aan het zoeken naar een nieuw evenwicht, toch raar he dat die nieuwe hulpstoffen zo'n impact hebben. Waarom wil je endo bij Euthyrox blijven? Ik weet dat switchen ook weer problemen geeft, maar jij voelt je al langere tijd niet ok. Dat kost toch ook veel energie....
'k Hoop dat je snel een goede balans vind,

marjoleta

Bericht door marjoleta »

Dag Rosi,

Dank voor je reactie, klopt dat ik al een poos naar een goed evenwicht aan het zoeken ben.

Met de oude Euthyrox ging het een stuk beter, helaas met de vernieuwde hulpstoffen steeds weer zoeken naar een juiste balans.

De Endo. zal er ervaring mee hebben denk ik dan maar, Thyrax kan ik niet tegen vanwege de blauwe hulpstof.

Goede tip ik zal ook 8 weken aanhouden.

Mvg.
Marjolet

Plaats reactie