Ervaringen en verbeteringen na een overstap op andere t4 medicatie?

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Treeske
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 dec 2016, 13:47

Re: Ervaringen en verbeteringen na een overstap op andere t4 medicatie?

Bericht door Treeske »

Hallo Dani,

Ik heb min of meer dezelfde ervaringen met Euthyrox als jij hebt. Nooit echt helemaal goed. En nog slechter met de nieuwe samenstelling.
Daarom heb ik besloten om met mijn huisarts een overstap naar Thyrax te gaan bespreken. Dat vind ik ook heel spannend, want wie weet wat dat weer voor ellende geeft :?

Ik ben benieuwd of je gaat overstappen en hoe het je zal bevallen.
Succes met je zoektocht.

Groetjes,
Treeske
Dani
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 mei 2018, 14:02

Re: Ervaringen en verbeteringen na een overstap op andere t4 medicatie?

Bericht door Dani »

Ik ben benieuwd Treeske wat je huisarts zegt.
Ik heb besloten dat ik het in maart eerst met mijn endo ga bespreken. Ook wat zijn ervaringen zijn.
Mijn tsh is nu nog wat aan de hoge kant (rond de 3), maar ik heb gemerkt dat ik een lage tsh ook niet meer goed verdraag. Ik ben nu dus op zoek naar een fijne waarde voor mij. Ik moest van mijn endo eerst een aantal maanden proberen stabiel te blijven op 1 dosering om te kijken wat dat doet, maar ook schijnt dat beter te zijn om niet te veel te switchen. Ik heb 2 jaar geleden namelijk ineens hyper gehad met antistoffen. Daarna moest ik weer opnieuw instellen. Dat is nog steeds niet helemaal gelukt. En ik denk dat mijn waarde ook omhoog is gegaan door de nieuwe samenstelling.
Treeske
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 dec 2016, 13:47

Re: Ervaringen en verbeteringen na een overstap op andere t4 medicatie?

Bericht door Treeske »

Hallo Dani,

Ik heb vorige week bloed geprikt en ben vanochtend naar de huisarts geweest.
Ik zou sowieso opnieuw ingesteld moeten worden, omdat de nieuwe samenstelling van Euthyrox voor mij sterker werkt.
Omdat ik er ook buikklachten van heb, vond hij het prima dat ik overstapte naar een ander merk.
Dus nu ga ik het met Thyrax proberen :|

Ik heb de tabletten inmiddels opgehaald bij de apotheek (waar ze me eerst TEVA wilden geven?) en begin er morgen mee.
Ik hou je op de hoogte.

Groetjes,
Treeske
Plaats reactie