Ervaringen en verbeteringen na een overstap op andere t4 medicatie?

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Dani
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 mei 2018, 14:02

Ervaringen en verbeteringen na een overstap op andere t4 medicatie?

Bericht door Dani »

Hallo allemaal,

Op het moment twijfel ik enorm om een keer een ander soort levo te proberen. Ik slik al jaren euthyrox en voel me eigenlijk nooit echt goed. Nu begrijp ik dat het nooit 100 procent kan zijn, maar beter dan dit zou fijn zijn. De samenstelling is ook gewijzigd en ik weet eerlijk gezegd ook niet zeker waar alle klachten vandaan komen. Het is allemaal zo subtiel dat dat een grote gok blijft (voor mij dan).
Mijn waardes vallen bijna altijd in het referentiegebied, maar de klachten niet.
Nu erg moe, alsof het leven uit mijn lijf en spieren is. veel last van darmen (al een jaar overigens). Veel hoofdpijn, waarvan het lijkt te zijn gekomen na de nieuwe samenstelling. veel misselijk. Heel stressgevoelig, waarvan ik denk kom op zeg! Ik moet veel rustmomenten inbouwen. Snel in de angst schieten.

Nu lees ik toch vaak dat mensen "relaxter" reageren op thyrax. En ja ik weet het, het is bij iedereen anders. Maar toch ben ik heel benieuwd naar ervaringen waar mensen van euthyrox naar thyrax zijn gegaan en zich beter zijn gaan voelen. Dan wel vooral ervaringen waarbij ook gemeten is vooraf en achteraf en ingesteld zijn.

Ik zou graag iets meer energie willen, mijn wat relaxter voelen in mn kop en me niet continue lamlendig voelen.

Ik ben benieuwd!

groetjes, Danielle
Dani
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 mei 2018, 14:02

Re: ervaringen en verbetringen na een overstap op andere t4 medicatie?

Bericht door Dani »

Dankjewel miss e. Ben je nog steeds tevreden?
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: ervaringen en verbetringen na een overstap op andere t4 medicatie?

Bericht door elizabeth27 »

Ben in mei na bijna 3 jaar tirosint overgestapt op thyrax. Blij mee en achteraf al veel eerder moeten doen. Voel me rustiger in hoofd en lijf.
Dani
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 mei 2018, 14:02

Re: ervaringen en verbetringen na een overstap op andere t4 medicatie?

Bericht door Dani »

Dankjulliewel voor je reacties.

Idd kleinere waardes in tabletten zou fijn zijn. Misschien massaal de producenten daarvoor aanschrijven?
Wie weet helpt dat?

Het lijkt of veel mensen zich rustiger voelen bij thyrax. Dat zou voor mij een heel prettige ervaring zijn.

Ik vind het alleen reuze spannend om van medicatie te wijzigen. Slik al 18 jaar euthyrox en heb veel diepe dalen mee gemaakt. En wil me zo graag wat beter voelen, zonder weer eerst door zo'n dal te gaan.

Ik slik nu 93.75 mcg euthyrox en denk dat ik dan voor 100 mcg thyrax zou moeten gaan. Zelf denk ik aan 75 plus 25... omdat je dan eventueel nog wat makkelijk kam spelen met de dosering indien nodig. Al wijst mijn endo erop dat een tijd stabiel blijven op medicatie ook heel belangrijk is.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Ervaringen en verbeteringen na een overstap op andere t4 medicatie?

Bericht door laura »

hallo Dani,

Hoe zijn jouw tsh en fT4?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Dani
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 mei 2018, 14:02

Re: Ervaringen en verbeteringen na een overstap op andere t4 medicatie?

Bericht door Dani »

Ik ga eerdaags weer prikken. De laatste keer was het tsh 3,9 en vt4 16,4, dat was oktober. Ik heb toen een klein beetje verhoogd.
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: Ervaringen en verbeteringen na een overstap op andere t4 medicatie?

Bericht door GeertjeS »

Hoi Dani,
Het is zeker het proberen waard. Ik ben ook overgestapt en voel me beter. Inderdaad rustiger in m’n hoofd. Ik ben nog wel aan het fine tunen en is ook weer een zoektocht.
Voordelen van thyrax tov Euthyroc bij mij:
- rustiger in m’n hoofd
- geen spierpijn meer
- minder last van m’n suikerspiegel
Ik ben op dit moment nog wel stressgevoeliger en soms beetje down dus hopelijk wordt dat nog beter met het fine tunen.
Succes!
Dani
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 mei 2018, 14:02

Re: Ervaringen en verbeteringen na een overstap op andere t4 medicatie?

Bericht door Dani »

Dankjewel voor je reactie. Had je dat down gevoel ook bij euthyrox en de stress gevoeligheid?

Ik vind het zo lastig.
Eerst maar is prikken morgen...
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: Ervaringen en verbeteringen na een overstap op andere t4 medicatie?

Bericht door GeertjeS »

Ja daar had ik dat ook. Ik ben nu nog maar net begonnen met instellen dus hopelijk wordt het nog beter!
Dani
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 mei 2018, 14:02

Re: Ervaringen en verbeteringen na een overstap op andere t4 medicatie?

Bericht door Dani »

Ah oke, dat is vervelend. Dus je bent eigenlijk tijdens het instellen al overgestapt op thyrax.
Plaats reactie