Wat te doen; ophogen of gelijk blijven?

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Georgieswereld
Berichten: 111
Lid geworden op: 08 jan 2020, 23:11

Re: Wat te doen; ophogen of gelijk blijven?

Bericht door Georgieswereld »

Wat ik me eigenlijk afvraag is of de Quervain hypo behandeld met medicatie, gek gaat doen als de eigen schildklier nog wat doet.
Bij een Hashimoto hypo is er denk ik geen tussenkomst meer van gekke bokkensprongen van de schildklier?
Kiek zei dat de 25mcg die ik de eerste week heb genomen NIET heeft gezorgd dat mijn FT4 van 6 naar 10 ging. Dus dat was kennelijk door mijn eigen schildklier. Ik ben het spoor bijster van wat de medicatie dan nu met mijn lijf doet en welke dosis ik dan nodig heb. Bij mij is het trouwens ook de rechter kant van de schildklier die ontstoken was!

Ik ben begonnen met melatonine pilletjes. Vannacht heb ik heel licht geslapen, maar tenminste niet uren klaar wakker. De temazepam vond ik een enge uitwerking hebben op mijn ademhaling. Ik had een soort korte pauze tijdens inhaleren. Alsof er letterlijk een spatie zat. De wakeup light heb ik ook staan en thee drink ik ook. Misschien zou ik nog oordopjes moeten hebben, maar het is al best wel stil hier om me heen. Warme melk werkt trouwens niet echt, het zijn suikers/koolhydraten van de honing in melk die zorgen voor melatonine aanmaak. Dus ik eet een halve banaan voor het slapen, maar ook dit helpt niet echt. Heb het gevoel dat echt niks helpt totdat mijn schildklier wat meer op de rit zit :cry:
30/10/19 - TSH: 0.05, FT4: 22
3/1/20 - TSH: 63, FT4: 6
17/1/20 - TSH: 34, FT4: 10
3/2/20 - TSH: 11, FT4: 13
28/2/20 - TSH: 5, FT4: 12
10/5/20 - TSH: 4, FT4: 15, FT3: 3.8
26/6/20 - TSH: 1.1, FT4: 14, FT3: 3.1
Georgieswereld
Berichten: 111
Lid geworden op: 08 jan 2020, 23:11

Re: Wat te doen; ophogen of gelijk blijven?

Bericht door Georgieswereld »

Hoi Miss E!

Ik ging er ook vanuit dat de medicatie zou hebben geholpen om me beter te voelen. Er was wel een heel sterke verandering waarneembaar. Vraag me af hoe dat dan werkt als het bij lange na niet voldoende hormoon is.

Het testen van de eigen schildklier zou na zo’n 9 maanden zijn volgens mijn endocrinoloog. Maar is dat dan van volle substitutie naar geen enkel hormoon? Kan daar maar weinig over vinden en al helemaal geen succesverhalen. Een poll voor de Quervain patienten zou wel gewenst zijn! Is het echt zo zeldzaam dat ik en 3 anderen momenteel de enigen in Nederland zijn die ermee te kampen hebben? :lol: Marjo doet het nu overigens helemaal zonder medicatie en dat lijkt goed te gaan - schiet niet door naar mijn TSH levels.

Op Laura’s website had ik helaas niets gevonden over een de Quervain ontsteking.

Vannacht heb ik Valeriaan geprobeerd. Voelde al veel fijner dan die Temazepam! Inslapen lukte vooralsnog niet echt heel goed, maar m’n algehele toestand was kalm. Heb ook druppeltjes gehaald om de angsten buiten te lijf te gaan :)
30/10/19 - TSH: 0.05, FT4: 22
3/1/20 - TSH: 63, FT4: 6
17/1/20 - TSH: 34, FT4: 10
3/2/20 - TSH: 11, FT4: 13
28/2/20 - TSH: 5, FT4: 12
10/5/20 - TSH: 4, FT4: 15, FT3: 3.8
26/6/20 - TSH: 1.1, FT4: 14, FT3: 3.1
Plaats reactie