Wat te doen; ophogen of gelijk blijven?

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Georgieswereld

Re: Wat te doen; ophogen of gelijk blijven?

Bericht door Georgieswereld »

Hoi Miss E!

Ik ging er ook vanuit dat de medicatie zou hebben geholpen om me beter te voelen. Er was wel een heel sterke verandering waarneembaar. Vraag me af hoe dat dan werkt als het bij lange na niet voldoende hormoon is.

Het testen van de eigen schildklier zou na zo’n 9 maanden zijn volgens mijn endocrinoloog. Maar is dat dan van volle substitutie naar geen enkel hormoon? Kan daar maar weinig over vinden en al helemaal geen succesverhalen. Een poll voor de Quervain patienten zou wel gewenst zijn! Is het echt zo zeldzaam dat ik en 3 anderen momenteel de enigen in Nederland zijn die ermee te kampen hebben? :lol: Marjo doet het nu overigens helemaal zonder medicatie en dat lijkt goed te gaan - schiet niet door naar mijn TSH levels.

Op Laura’s website had ik helaas niets gevonden over een de Quervain ontsteking.

Vannacht heb ik Valeriaan geprobeerd. Voelde al veel fijner dan die Temazepam! Inslapen lukte vooralsnog niet echt heel goed, maar m’n algehele toestand was kalm. Heb ook druppeltjes gehaald om de angsten buiten te lijf te gaan :)
30/10/19 - TSH: 0.05, FT4: 22
3/1/20 - TSH: 63, FT4: 6
17/1/20 - TSH: 34, FT4: 10
3/2/20 - TSH: 11, FT4: 13
28/2/20 - TSH: 5, FT4: 12
10/5/20 - TSH: 4, FT4: 15, FT3: 3.8
26/6/20 - TSH: 1.1, FT4: 14, FT3: 3.1

Plaats reactie