Wisselwerking levothyroxine met paracetamol?

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
Karijn
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 dec 2013, 17:13

Re: Wisselwerking levothyroxine met paracetamol?

Bericht door Karijn »

Hallo Miss E,

Ik slik al jaren 6 paracetamol per dag en heb geen wisselwerking opgemerkt met de levo.
Heb mijn leverwaardes wel eens laten nakijken maar die waren prima. Wel belangrijk om minimaal 4 uur tussen de dosissen te laten. Bij wijze van uitzondering mag ik ook zo nu en dan 8 paracetamol per dag. Natuurlijk is het allemaal troep, maar paracetamol is nog altijd de minst slechte van alle pijnstillers. Zo nu en dan neem ik ook 600 mg Ibuprofen bruis. Ook hierbij merk ik geen wisselwerking op.

Ik heb nog wel een vraagje.
In je bericht schrijf je:
Toevallig kwam mijn diëtist weer met een interessant bericht naar voren waardoor er dus onrust kan blijven bestaan bij hashimoto.

Ik ben erg benieuwd naar dit bericht, zou je het willen delen?

Alvast bedankt en groetjes

Karijn
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Wisselwerking levothyroxine met paracetamol?

Bericht door laura »

hallo Miss E,

Het Schildklierforum is niet bedoeld voor reclame voor orthomoleculaire behandelingen.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Karijn
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 dec 2013, 17:13

Re: Wisselwerking levothyroxine met paracetamol?

Bericht door Karijn »

Hallo Miss E,

Doordat ik het niet merk tijdens gebruik met Ibuprofen zal denk ik komen doordat ik het niet dagelijks gebruik.

Ja, voeding kan inderdaad wel een oorzaak hebben indien er sprake is van een overgevoeligheid of allergie.
Dank voor de linkjes, ik ga ze zo op mijn gemak doorlezen!
Denk niet dat het bij mij het geval is daar ik niets heb veranderd aan mijn voedingspatroon maar toch goed om te weten!
Heb nl een dochter die vermoedelijk reageert op melkproducten. We zijn het nog aan het uitzoeken door idd bepaalde voeding niet meer te nemen.

Vervelend dat je niet meer verder kunt gaan met je endo. Het is heel fijn als je arts openstaat voor zelf voelen, verhogen, verlagen etc. Natuurlijk
met kleine stapjes en in overleg. Gelukkig heb je andere hulpverleners die er voor je zijn!

Succes en sterkte!

groetjes,

Karijn
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Wisselwerking levothyroxine met paracetamol?

Bericht door laura »

Miss E,

De eigenaar van die website verkoopt diensten en producten waarvoor ze veel geld vraagt.
Aandacht daarvoor is reclame.

Dit forum is niet bedoeld voor orthomoleculaire schildklierzorg.
Lees de spelregels.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie