Wel of niet doorgaan met medicijnen?

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
Saszies
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2020, 09:09

Wel of niet doorgaan met medicijnen?

Bericht door Saszies »

Op mijn achtste is diabetes type 1 vastgesteld.
1 a 2 keer per jaar wordt mijn bloed dus op verschillende dingen getest waaronder mijn schildklier. Hieronder wat uitslagen van het afgelopen jaar:

1e keer
TSH: 3,20
Vrij T4: 17,1

2e Keer
TSH: 4,40
Vrij T4: 15,9

3e keer
TSH: 4,80
Vrij T4: 15,4

Omdat ik klachten had (moe, pijnlijke spieren) toch begonnen met levothyroxine natrium 25 mg.
Sindsdien extreem moe, onrustig, misselijkheid na inname en nu 2dagen diaree. Kunnen dit bijwerkingen zijn die na zoveel dagen overgaan of is het toch wijsheid om even contact op te nemen met de arts? Zijn er meer mensen die medicatie slikken terwijl hun schildklier officieel niet te langzaam werkt?
Karijn
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 dec 2013, 17:13

Re: Wel of niet doorgaan met medicijnen?

Bericht door Karijn »

Hoi Saszies,

Vervelend dat je je zo rot voelt!

Je klachten lijken er toch op dat je teveel binnen krijgt, hyperen. Hoe lang slik je nu medicatie?
Wellicht is het beter om wat te minderen, maar ik kan beter niet op de stoel van je arts gaan zitten ;)

Ja, ik zou gewoon morgen even contact opnemen met je arts en overleggen wat te doen.
Je waardes laten wel zien dat ze slechter (trager) worden. Hoeveel tijd zit er tussen de prikmomenten?

Zelf ben ik niet bekend met het gebruik van schildkliermedicatie bij een niet officiele trage schildklier maar ik ken
wel iemand die het is gaan gebruiken bij waardes die beter waren dan de jouwe. Haar doet het wel goed maar
ze is met een heel klein beetje begonnen. 25 mcg lijkt weinig maar doet toch echt wel veel.

Veel sterkte!

Groetjes Karijn
Plaats reactie