Vraag mbt thyrax

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
moontje88

Vraag mbt thyrax

Bericht door moontje88 »

Hi,
Weet iemand of het verlagen van de dosis thyrax (voor 2e keer met 0,025 mg) ook invloed heeft op mogelijke gewichtstoename? Of hoeft dat niet zo te zijn.

Groetjes Simone
Kiek

Re: Vraag mbt thyrax

Bericht door Kiek »

Hallo Simone,

Je hebt díe dosis levothyroxine nodig, die bij jouw schildklierhuishouding hoort.
Je bent nu 2 x 25 µg, dus 50 µg lager gaan zitten?
Was je zo overgedoseerd?

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
moontje88

Bericht door moontje88 »

Ik slikte 0,175 mg en nu 0,125 mg. Mijn waardes waren TSh 0.04 en t4 22.
Ik had last van hartkloppingen (soms) dus de dokter dacht dat t misschien door mn waardes kwam. Die zijn al vrij lang ongeveer hetzelfde. Verder geen klachten behalve nu dan hartkloppingen en soms spier stijfheid.
Ben nu alleen bang dat ik in gewicht ga aankomen door de verlaging. Kost me al vrij veel moeite namelijk om op gewicht te blijven (iets te zwaar ook).

Groetjes simone
Kiek

Bericht door Kiek »

Hallo Moon,

Het gaat om de juiste schildklierwaarden te krijgen, passend is bij jouw schildklierhuishouding.
Een TSH van 0.04 mU/l bij een FT4 van 22 pmol/l betekent per definitie een teveel aan levothyroxine.
Dat is niet goed voor je lijf en leden. Evenmin voor je hartritme.

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
moontje88

Bericht door moontje88 »

Ok, dank je wel! Dan ben ik op de goede weg met verlagen. Groetjes Simone
Plaats reactie