Iemand 1 tablet PTU over--Amsterdam

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
rosan
Berichten: 224
Lid geworden op: 13 jan 2017, 12:05

Iemand 1 tablet PTU over--Amsterdam

Bericht door rosan »

Rare vraag. Ik was te laat met PTU bestellen via apotheek. Nu zit ik dus met 1 pil van 50 mg te kort. Iemand in Amsterdam of Amstelveen dit liggen, dat ik het kan ophalen vandaag? Dan hoef ik geen medicatie te skippen.
Zou me heel erg helpen!
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Iemand 1 tablet PTU over--Amsterdam

Bericht door Kiek »

Hallo Rosan,

Een mogelijkheid is misschien een apotheek bij jou in de buurt, Amsterdam/Amstelveen, en 1 tablet PTU van 50 mg vragen? Je bent je pillen vergeten mee te nemen, en je hebt er vandaag absoluut eentje nodig.
Zoiets praktisch alledaags kunnen ze toch niet weigeren?
In die buurt ken ik alleen maar de apotheek van het VU-ziekenhuis.
https://www.apotheekkennisbank.nl/bedri ... theek-vumc

Succes!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
rosan
Berichten: 224
Lid geworden op: 13 jan 2017, 12:05

Re: Iemand 1 tablet PTU over--Amsterdam

Bericht door rosan »

Hi Kiek,
Dank voor de tip. Ik heb ze meteen gebeld en kon het inderdaad na wat overleg meenemen, een heel doosje.
Fieuw! Meeste apotheken hebben het niet op voorraad, omdat dit niet zo vaak gebruikt wordt blijkbaar. Maar, het ziekenhuisapotheek heeft natuurlijk meer. Daar had ik niet aan gedacht.
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Iemand 1 tablet PTU over--Amsterdam

Bericht door Kiek »

Top!
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Iemand 1 tablet PTU over--Amsterdam

Bericht door Kiek »

Nog een naschrift:
Toen ik ooit tegen een magere apotheekvoorraad aanliep, heb ik de volgende 3-maandelijkse bestelling eenmalig verkort naar 2 maanden. En een poos later nog eens. 'k Voel me safer.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie