Release-studie

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Kiek

Re: Release-studie

Bericht door Kiek »

De kleuren van de regenboog die zich met z'n allen als wit laten zien.
Nee, de medicijnmensen hebben inderdaad niets met dit onderwerp te maken.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Florence

Bericht door Florence »

Ja, heerlijk ravotten met de tuinslang en zoeken naar de regenboog! Dwz de kl.kids.

We hebben een tekort aan mensen zoals b.v. Peter Gotzsche, en Dick Bijl.
Om hardop te laten zeggen dat bepaalde onderzoeken Tekort doen aan het werkelijke doel van deze onderzoeken.
Onwaarheden worden verkocht /verkondigd.

En , schade brengen aan de volksgezondheid.

Zonder blikken of blozen.
Kiek

Bericht door Kiek »

Ik bedoel niet de onderzoekers zelf, Florence.
Het is absoluut geen bewuste actie.
Het is het resultaat van cultuur van onderzoek en politiek waarin de onderzoekers zijn opgeleid, die dit toestaat en waar belang aan gehecht wordt.
Hoe meer deelnemers hoe serieuzer, meent men.
Hoe meer statistiek hoe waarder....

In de loop van de jaren heb ik geleerd hoe belangrijk waarden zijn per individu en per toestand.
En de nauwkeurigheid waarmee ze gemeten worden in hetzelfde lab met dezelfde meetapparatuur en referentiewaarden. De TSH én de FT4. Zonder elkaar zijn ze zonder enige betekenis.
Dáár draait de behandeling om.
Probeer je weg maar eens te vinden met alleen een lengtegraad, zonder een breedtegraad. Dan tol je blijvend rond. En weet je niet waar je wezen moet.

De onderzoekers van een subklinische hypothyreoïdie bij ouderen lijken geen notie te hebben van de waarden waarover zij zelf een oordeel over moeten uitspreken, noch de oorsprong ervan.
Behandelaars hebben geen idee van de bizarre actie om waarden uit verschillende laboratoria wereldwijd bij elkaar te gooien, te middelen, en uit dat gemiddelde een conclusie te trekken.

Alle nuance is verdwenen.
Het is deze rauwe behandelcultuur die men nu accepteert.
En aanmoedigt.
Ik ben boos, omdat dit direct negatieve consequenties heeft voor een enorme grote groep ouderen.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Florence

Bericht door Florence »

Fernando Pessoa schrijft het zo mooi;

“De reizen zijn de reizigers.”

Een onderzoek moet natuurlijk ondersteund worden door de onderzoeker. In hoeverre het geen bewuste actie is,? dat kan misschien het geval zijn. En onderzoekers kunnen gebonden zijn.

De verleiding is ook voor onderzoekers groot.

Er heerst ook een cultuur waarbij de uitkomst van het onderzoek zelfs reeds bepaald is.
(Of betaald is)..De farmaceutische industrie.
Follow the money! Daar gaan we weer.
Of bedrijven die zelf hun onderzoek doen, hoe betrouwbaar.?

Ik snap heel goed dat je boos bent , Kiek.

als je over waarden spreekt dan vormen de ouderen naar mijn mening geen uitzondering, maar geldt dit voor de hele groep schildklierziekten.
Men heeft notie van de waarden of niet, en dat is wat ik ook tot nu toe heb aangetroffen in de behandelkamers.

Anders gezegd , als er in de andere groep, de gewone hypo,s b.v wel notie van de waarde is dan zouden ze toch een geweldig uitgangspunt bezitten.

Dat is er blijkbaar (ook)niet.

Het malle is dat er op vele terreinen ongelooflijk precieze werk wordt verricht. Operaties, micro chirurgie......op de persoon... anesthesie etc.

En je hebt ook artsen die het niet eens zijn met de richtlijnen, en daar van afwijken, binnen de veilige grenzen, maar ook zelfs daarbuiten.
Dat lees je b.v over de griepspuit.

En nog steeds begrijp ik niet wat de winst is van dit onderzoek. Van op deze manier in willen grijpen bij ouderen.

De weg is lang, en we dwalen eerder af , als ik jou zo lees en probeer te begrijpen.

Kiek, ik weet het niet en stoei hardop mee. Het houdt me bezig.
laura
Contacteer:

Bericht door laura »

Het is niet per se de farmaceutische industrie.
Een overheidsinstantie die onderzoeken financiert is bijvoorbeeld ZonMw.

https://www.zonmw.nl/nl/over-zonmw/
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
laura
Contacteer:

Bericht door laura »

Kiek schreef: 17 okt 2020, 18:57 over een jaar 75, hypothyreoïdie, 25 jaar aan de levothyroxine. Labdoel: FT4 16 pmol/l- TSH 0.8 mU/l.
Restfunctie schildklier 4 pmol/l. Al 25 jaar ongewijzigd.
Die fT4 en tsh wijken nauwelijks af van mijn tsh en fT4 met 25 jaar aan de levothyroxine.
Hoe weet je die restfunctie?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Florence

Bericht door Florence »

Klopt Laura, alhoewel ze een (Te) grote lepel in de pap hebben.

Maar of het nu van de overheid moeten hebben?
Kiek

Bericht door Kiek »

Restfunctie:
Dag 0 prikken. Vervolgens 3 dagen stoppen met levothyroxine.
En dan prikken in een goed lab op de ochtend van dag 4, nog zonder levothyroxine (na lab pil innemen).
En als je ook nog je halfwaardetijd wilt weten, dan moet je langer stoppen en dan prik je nog een keer op de ochtend van dag 7.
Voorwaarde is een goed lab die nauwkeurig je FT4 kan bepalen. En die zijn helaas dun gezaaid.
Florence

Bericht door Florence »

Hoe krijg jij dit voor elkaar Kiek?
Kiek

Bericht door Kiek »

Dat kan ik niet berekenen.
Maar het is wel uit te rekenen!
Plaats reactie