Ik ben al langere tijd aan de medicatie voor een te traag werkende schildklier.
Op dit moment is mijn TSH waarde onder de 0.01, maar ik voel mij beter dan ooit. Energiek, geen moeheid, het bekende riedeltje haha.
Deze TSH waarde is alleen te laag, alleen bij enige verandering in medicatie ga ik mij zo ontzettend slecht voelen.
Mijn internist kijkt alleen vooral naar de cijfertjes, niet naar hoe ik mij voel. Zij wil de medicatie verlagen, alleen ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Bij verlaging voel ik me zo ontzettend slecht.
Heeft er iemand ervaring met deze klachten? Ik ga nu waarschijnlijk toch maar weer proberen te verlagen met 25 mcg levothyroxine (zit op 125 mcg) en dan maar weer kijken. Ik had de vorige keren dat ik ging verlagen alleen snel last van moeheid, moodswings, etc.
Daarnaast was ik bezig met afvallen door gezonder eten en meer bewegen, maar iedere keer als ik ging verlagen in medicatie merkte ik dat het afvallen slechter ging. (bleef stabiel of kwam zelfs aan) Dit was een verlaging van 12,5 mcg vaak. Heeft iemand enig idee of dit zo snel kan, of dat dit gewoon lag aan slechte zelfdiscipline