L-thyroxine en slapeloosheid

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
Elz
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2021, 15:52

L-thyroxine en slapeloosheid

Bericht door Elz »

Hallo,
2 weken geleden is mijn schildklier verwijdert. Afgelopen vrijdag startte ik met de medicatie, L-thyroxine 100 mcg. Ik heb na mijn operatie amper geslapen. ik zie het elk uur worden. Vreselijke nachten dus. Kan dit te wijten zijn aan de medicatie die ik nu neem? En/of, door de narcose of door de hormonale disbalans? ik word er echt moedeloos van. Wil eens slapen.

Hoe lang zijn de meesten thuis gebleven van hun werk na een een volledige verwijdering? Ben nog doodop, is dit normaal dat het nog niet lukt zoals voorheen en alles zo zwaar is om te doen?

En dan had ik nog een laatste vraag: op de plaats waar er gesneden is, zie ik nog een verdikking. Kan dit wondvocht zijn? en hoe lang duurt het vooraleer dat ontzwelt? Is nogal een vervelend gevoel.

Dankjewel voor de antwoorden,
grtjs Els
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: L-thyroxine en slapeloosheid

Bericht door Kiek »

Welkom, Els!

Je operatie is nu pas 2 weken geleden.
Misschien is het nog een beetje gezwollen.
Zo'n snijerij is toch niet niks!
De ene mens heeft een betere wondgenezing dan een ander.
Het gaat vast vanzelf over.

Waarom is je schildklier eruit gehaald?

Je schrijft dat je amper geslapen hebt na je operatie.
En je bent nu een paar dagen aan de levothyroxine.
Je slapeloosheid ligt dan toch niet aan de levothyroxine.

Wanneer ga je weer voor controle naar de endocrinoloog?

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Elz
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2021, 15:52

Re: L-thyroxine en slapeloosheid

Bericht door Elz »

Dag Kiek,
Leuk dat je reageert :D
Ik hoop dat het over gaat, heb wel een drainage gehad in het ziekenhuis, misschien hersteld het daarom trager?
Ik zat met een struma die drukte tegen mijn luchtpijp en slokdarm. Ik moet pas 19 april bij de endocrinoloog. Das nog lang :|

Grtjs Els
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: L-thyroxine en slapeloosheid

Bericht door Kiek »

Hallo Els,

Dat je struma tegen je luchtpijp aandrukte moet een akelig benauwd gevoel zijn!
Gelukkig is dat nu verholpen.
En het is te hopen dat ze een deel van je schildklier met rust hebben gelaten.

Gaat het de laatste dagen wat beter?

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie