Natalie stelt zich voor

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Flonat13

Re: Natalie stelt zich voor

Bericht door Flonat13 »

Hoi Kiek,

Dus eigenlijk is de T4 het belangrijkst om weer op peil te brengen? Als je T4 stijgt, gaat dan je TSH naar beneden?

Natalie
Kiek

Bericht door Kiek »

Zo werkt het!
De TSH is een prachtig instrument, gemaakt in je hersenen, om je schildklier goed aan te jagen.
Als zo'n schildklier werkweigerig is, dan komt er steeds meer TSH in een poging die schildklier tot actie te manen. Als er een ziekte in het spel is, dan is het vaak tevergeefs.....
Het draait om de productie van de FT4!

TSH: thyroid stimulating hormone
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Flonat13

Bericht door Flonat13 »

Volgens mij begint het een bietje te dagen door al die mistigheid heen ;)
Flonat13

Bericht door Flonat13 »

Misschien een stomme vraag, maar hoe doen jullie dat met het uurtje voor en achteruit en het innemen van je medicijnen? Gaan jullie gewoon met de tijd mee?
niekje

Bericht door niekje »

Ja, dat komt echt niet op dat ene uurtje aan.... in het weekend of door de weeks neem ik het ook op een andere tijd in...
Kiek

Bericht door Kiek »

Het is zeker geen stomme vraag.
'k Slik de levothyroxine als ik wakker wordt.
De ene keer om half zes en een andere keer om half acht.
Zomertijd of wintertijd: dat maakt niet uit.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie