Tirosint doorsnijden

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
Lisa0529
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 mei 2021, 22:33

Tirosint doorsnijden

Bericht door Lisa0529 »

Hallo iedereen,

Ik slik Tirosint 150 mcg en 13mcg. Bij 163mcg blijk ik iets verhoogd ingesteld te zijn (0.04 tsh en 23.6 ft4)
Bij het slikken van 150mcg werd ik weer gauw vermoeid, brainfog etc. Nu dacht ik, misschien moet ik er net tussen in gaan zitten. En de capsule van 13mcg doorsnijden.
Mag dit zomaar? Ik lees er verschillende berichten over. Wat is jullie ervaring?

Groet
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Tirosint doorsnijden

Bericht door Kiek »

Gewoon experimenteren, Lisa.
Tirosint is wel wat plakkerig als je dat met een aardappelmesje doet.
Ik vind de gewone Thyrax handiger en beter van kwaliteit dan de Tirosint.
Tirosint gaat te snel je bloed in, door het gebrek aan hulpstoffen.
En dat is absoluut niet handig!
Met Thyrax of een ander levothyroxine gaat dat een stuk geleidelijker.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Lisa0529
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 mei 2021, 22:33

Re: Tirosint doorsnijden

Bericht door Lisa0529 »

Bedankt voor je reactie!
Dat wist ik niet over de Tirosint.
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Tirosint doorsnijden

Bericht door Knoffie »

Hoi Lisa,

Zelf heb ik een tijdje Tirosint geslikt en sneed ik ook een capsule doormidden. Mijn toenmalige internist was daar niet echt blij mee, volgens haar zou dat slecht voor je maag zijn.
Ik heb hier echter nooit problemen van ondervonden. Is heel makkelijk te doen.

Ik zou zeggen probeer het gewoon.

Groetjes Knoffie
Lisa0529
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 mei 2021, 22:33

Re: Tirosint doorsnijden

Bericht door Lisa0529 »

Beste Knoffie. Dank voor je reactie. Mag ik vragen wat de reden is dat je nu geen Tirosint meer gebruikt? Wat was jou ervaring met dit middel?

Groetjes Lisa
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Tirosint doorsnijden

Bericht door Knoffie »

Hoi Lisa,

Ik heb ongeveer 10 jaar Thyrax uit een potje geslikt. Ging prima totdat thyrax de verpakking veranderde in een blisterverpakking.
Vervolgens Euthyrox geprobeerd en daarna Tirosint. Thyrax is een tijdje niet leverbaar geweest. Toen Thyrax weer leverbaar was ben ik toch weer overgestapt.

Ik had het gevoel dat de Tirosint heftiger binnenkomt. Wat Kiek al schreef Tirosint gaat te snel je bloed in. Het lijkt ook wel of de klachten, althans voor mij, met Thyrax wat milder zijn maar dat zal voor iedereen anders zijn.

Groetjes Knoffie
Plaats reactie