Gewrichtspijn als bijwerking strumazol.

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
Amber
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jan 2014, 21:37

Gewrichtspijn als bijwerking strumazol.

Bericht door Amber »

Mijn dochter van 13 gebruikt nu 10 weken strumazol (2x15mg per dag) en zij heeft 2 weken geleden een zeer pijnlijke pols gehad, waarbij de pijn vanzelf weer overging. En nu begon vorige week haar rechter knie pijn te doen en deze was ook erg dik (vocht was te voelen) en de laatste dagen gaat haar linker knie ook pijn doen. Komt dit van de strumazol; Heeft iemand hier ervaring mee? Wat is het alternatief? Ik hoorde dat je de andere medicatie heel precies op juiste tijden moet innemen, daar is mijn dochter niet zo goed in :o Gaan deze klachten weer over? Moet ze rustig aan doen?
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Gewrichtspijn als bijwerking strumazol.

Bericht door laura »

hallo Amber,

Bij strumazol gebeurt het wel eens dat iemand gewrichtsklachten krijgt.
Je hebt ook PTU. Dat moet op tijd geslikt worden.

Ik zou niet weten of dat middel vaak gebruikt wordt bij tieners?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Amber
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jan 2014, 21:37

Re: Gewrichtspijn als bijwerking strumazol.

Bericht door Amber »

Bedankt voor je reactie,
De kinderarts wil het nog even aanzien voordat we veranderen van medicatie, omdat het nu veel beter gaat, en precies op tijd slikken is mijn dochter niet zo goed in ;)
MissEllen
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 apr 2014, 10:50

Re: Gewrichtspijn als bijwerking strumazol.

Bericht door MissEllen »

ik had daar ook last van. Ik ben toen magnesiumtabletten gaan slikken van Bional. Uiteindelijk is de gewrichtspijn vanzelf weggegaan, na een aantal weken. Bij mij leek het alsof iemand met een moker mijn knieschuiven had verbrijzeld...
Amber
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jan 2014, 21:37

Re: Gewrichtspijn als bijwerking strumazol.

Bericht door Amber »

Bij mijn dochter is het ook inderdaad vanzelf weggegaan. (slikt vit d extra, maar het was misschien zonder ook wel verdwenen) Ook zij had inderdaad wel het gevoel alsof haar knieschijven verbrijzeld waren. Hopelijk blijven de pijnen weg
Plaats reactie