Wat is er aan de hand met thyrax?!

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Mayonne
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jun 2014, 13:36

Wat is er aan de hand met thyrax?!

Bericht door Mayonne »

De thyrax van de firma N.V. Organon Oss worden tegenwoordig in strips geleverd en niet meer in de bekende bruine potjes.
Heeft iemand toevallig al de strips in gebruik?
Zo ja, merk je verschil in de dosis?
Fiat
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jun 2014, 08:31

Re: Merk jij verschil met Thryax in strips?

Bericht door Fiat »

Hallo Mayonne,

Ik heb de strips in gebruik, maar ik merk geen verschil!
Ik heb wel gecheckt hoe het zat, toen ik ineens strips kreeg (dacht even dat ik een generiek middel had gekregen, maar zag al snel op de verpakking van niet).
Voor zover ik weet zijn het precies dezelfde pilletjes, alleen vanwege de houdbaarheid anders verpakt.

Groeten Fiat
Mayonne
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jun 2014, 13:36

Re: Merk jij verschil met Thryax in strips?

Bericht door Mayonne »

Tnx Fiat,

Dan weet ik dat.
Soms veranderd met de verpakking ook de samenstelling en een klein beetje anders is natuurlijk bij thyrax een groot probleem.
liesbeth
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jul 2014, 17:47

Re: Merk jij verschil met Thryax in strips?

Bericht door liesbeth »

Hoi

ik heb juistweer wel veel last van bijwerkingen. Misselijk, erg moe weer en maandelijkse periode blijft weg. Ik ben niet zwanger maar voel me niet prettig.
volgens de apotheker was de inhoud niet veranderd en moest ik met deze vraag naar mijn huisarts.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Merk jij verschil met Thryax in strips?

Bericht door laura »

hoi Liesbeth,

Je zou je bijwerking kunnen melden bij http://www.meldpuntmedicijnen.nl/
Nog een meldpunt is https://www.lareb.nl/Meld-bijwerking/Meldformulier
En nog een: https://www.mijnmedicijn.nl/

Als je dus last hebt van die verandering, zou ik dat zeker melden.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
liesbeth
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jul 2014, 17:47

Re: Merk jij verschil met Thryax in strips?

Bericht door liesbeth »

Dankjewel.

ik heb het gemeld. Toch apart dat er meer dezelfde klachten op staan. Dat moet toch niet ongemerkt blijven zou je zeggen.
Mayonne
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jun 2014, 13:36

Re: Merk jij verschil met Thryax in strips?

Bericht door Mayonne »

Hoi Liesbeth,

Hoe bewaarde jij je pilletjes voordat je ze ging gebruiken?
In het begin lagen ze bij mij gewoon op het nachtkastje. Maar toen zei de apotheker dat de werking minder werd als er licht bij kwam.
Toch handig als ze je hier eerder op wijzen haha. In de strip heb je dat probleem niet. Maar als werking bij de potje minder is en bij de strip niet dan heb je dus al je verschil.
liesbeth
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jul 2014, 17:47

Re: Merk jij verschil met Thryax in strips?

Bericht door liesbeth »

Hoi

mijn potje bewaarde ik altijd op een donker plekje. Sind ik goed ingesteld (nu 3 jaar) heb ik nooit klachten gehad. Het potje is al van donker glas en geloof gewoon geen bal van dat het nu ineens zo belangrijk is van het donker bewaren. Temperatuurs verschil begrijp ik maar, ook daarin heb ik geeen verschil gemerkt.
Ik slaap nu de laatste tijd vanaf 21:00 en kwam vanmorgen zo moe mijn bed uit dat ik in huilen ben uitgebarsten. Zo gaat het niet langer. Morgen bloed prikken.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Merk jij verschil met Thryax in strips?

Bericht door laura »

Met deze link kun je zien dat er meer mensen moeite hebben met de nieuwe verpakking van Thyrax: Ervaringen met Thyrax
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
liesbeth
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jul 2014, 17:47

Re: Merk jij verschil met Thryax in strips?

Bericht door liesbeth »

Dankjewel. Ik heb daar ook mijn klacht neergezet. Ik ben ook net erachter gekomen dat ik in verwachting ben dus ik denk dat de klachten van mijn zwangerschap kwam. Stom dat al die klachten op elkaar lijken. Ik heb mijn bloed laten testen en ik was goed ingesteld.
Ik heb het suisen in mijn oren wel nog steeds. Geen idee of dit ook te weiten is aan de thyrax.

gr liesbeth
Plaats reactie