Meldactie wisselen medicijnen

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Meldactie wisselen medicijnen

Bericht door laura »

Een andere, goedkope variant van hetzelfde medicijn?
Omdat jouw zorgverzekeraar dat wil. Kennen jullie dat?
Dat de apotheker zegt dat dat niet uitmaakt omdat er hetzelfde werkzame middel in zit?
Het Instituut voor Verantwoord Medicijnverbruik (IVM) wil graag weten wat de ervaringen van patiënten zijn.

Kijk op deze site: http://www.meldpuntmedicijnen.nl/meldactie
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Re: Meldactie wisselen medicijnen

Bericht door Jenny »

Laura,

Dit is de tweede keer in een half jaar dat dit gebeurt. De eerste keer ben ik middels een briefje geïnformeerd. De tweede keer helemaal niet. Omdat ik 125 mcg slik kreeg ik de laatste keer zowel Euthyrox 100 mcg van Merkx als Levothyroxine van Teva. Mijn internist schrijft altijd een recept met de notitie "niet subtitueren, i.v.m. biologische beschikbaarheid", maar daar houdt mijn apotheek zich niet aan. Beide keren heb ik geweigerd een ander merk te accepteren en maakten ze mijn oude medicatie klaar.

Dank je wel voor je link, maar wanneer ik alles invul en op de button "deel" klik gaat het bericht niet weg. Doe ik wat verkeerd?
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Meldactie wisselen medicijnen

Bericht door laura »

hallo Jenny,

Als het niet goed gaat, kun je dat mogelijk melden bij het Meldpunt.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie