Bijwerkingen na verpakkingswijziging Thyrax®

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: Bijwerkingen na verpakkingswijziging Thyrax®

Bericht door Suffy »

Dat ik soms niet vooruit te branden ben heb ik dus ook, en af en toe niet te stuiten evenzeer. Die momenten heb ik als ik goed uitgerust ben.
Dat had ik minder toen de tabletjes in potjes zat. Ik voelde me prima.

Het enige dat ik niet heb zijn hartkloppingen.
Maar ook ik heb dus een dalende fT4 sinds de blisters, mijn TSH blijft onveranderd.
Toch ga ik dit vrijdag met mijn ha bespreken.

Aha, je hebt dus toch Euthyrox. Ben heel benieuwd.

Natuurlijk is het belangrijk hoe je je voelt en dat een arts daar naar luistert, het allerbelangrijkste!

In Nederland is men doorgeschoten als het gaat om feedback geven. In dit geval dus bijwerkingen melden. Want het minste of geringste wordt gemeld. In het buitenland hoor je dat veel minder, hooguit in de VS waar dit soort terugkoppelingen vandaan komt.

Je ziet dit ook in andere vormen: mailtjes van bedrijven waarmee je contact hebt gehad en die dan een link sturen waarmee je kunt aangeven hoe je geholpen bent.

Om in de medische hoek te blijven: mogelijk hoopt men zo dat patiënten zelfredzaam worden ofzo? Wat wordt er gedaan met die meldingen? Voorlopig moeten we tot de zomer wachten als het om de Thyrax gaat.
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Bijwerkingen na verpakkingswijziging Thyrax®

Bericht door mathilde »

Ik heb met melden aan Lareb echt wel even gewacht.
Maar ik vond het wel typisch, dat zoveel mensen dezelfde klachten hebben.
Dat heeft mij er toen toe gezet om er ook melding van te maken.

Ik weet niet meer hoelang er tussen zat dat ik merkte dat de vernieuwde verpakking wel eens een andere samenstelling zouden hebben.
Ik ben toen naar de apotheek gegaan om te vragen of het wel hetzelfde medicijn was. Dat was het.
Ook moest ik net naar de internist en de klachten besproken,
En die werden dus langzamer erger.
Dus ik merkte het al snel.
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Bijwerkingen na verpakkingswijziging Thyrax®

Bericht door mathilde »

Het is raar maar waar, maar de eerste dag na inname van de levothyroxine had ik nog hartkloppingen maar minder hevig en korter.
De 2e en de 3e dag, nu dus, nog geen hartkloppingen gehad ???????t Laat het dan psychisch zijn, maak me niet uit, maar ik ben heel gelukkig.
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: Bijwerkingen na verpakkingswijziging Thyrax®

Bericht door Suffy »

Wat een geweldig gevoel moet dit geven Mathilde!
En dat dit al zo snel merkbaar is!

Hoop dat het hypo-gevoel ook minder wordt en dat je je weer helemaal toppie gaat voelen.
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Bijwerkingen na verpakkingswijziging Thyrax®

Bericht door mathilde »

Ja, het is echt een heerlijk gevoel. Heb lekker mijn plantjes kunnen verzorgen, en naar een vriendin geweest en niet zo moe als ik anders was.
Hoop dat dit zo blijft.
Ik weet wel dat je van die hartkloppingen moe wordt.
Mijn internist zei ook dat je het veel energie kost. Nou dat heb ik ondervonden.

Maar weet je, ik was met het recept maandag bij mijn apotheek en de apotheker hielp mij zelf. Ze zei dat ze het niet had, en moest het bestellen. Woensdag na 11 uur zou het klaarliggen.
Nou dus niet. Maar een assistente hielp mij en die kwam met een strip van 30 stuks aan, dat was het enige wat ze had.
Waarom kreeg ik dat maandag niet????
Ik zou gebeld worden als de levothyroxine er was, en nou niets gehoord dus.
Er zijn er volgens mij heel veel overgegaan op de levothyroxine.
Ik zal maandag naar de apotheek in het ziekenhuis bellen of zij het wel hebben, en dan maar een nieuw recept vragen aan de internist.
groetjes Mathilde
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Bijwerkingen na verpakkingswijziging Thyrax®

Bericht door mathilde »

Ik heb nu 7 x de levothyroxine ingenomen, en ik ben eerlijk als ik schrijf, dat ik mij gewoon lekker voel.
Ook minder moe. Hoef nu niet meer tijdens het eten op de aanrecht hangen om uit te rusten
Heb weer energie en zin om weer dingen te doen.
Wat een verandering.
De hartkloppingen zijn nog niet helemaal van de baan, maar ze zijn in ieder geval minder heftig en kortdurender.
(mooi woord voor scrabble), en minder vaak.
Kan inmiddels de rest van de pillen ophalen.
En nu maar hopen dat ze die ook niet gaan veranderen.
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Re: Bijwerkingen na verpakkingswijziging Thyrax®

Bericht door Jenny »

Mathilde,

Ik heb het niet goed gevolgd, maar ben jij overgegaan van Thyrax naar Levothyroxine? Maar Thyrax, Euthyrox, Eltroxin, etc. ís toch allemaal Levothyroxine?
Wat is dan het verschil? Dat je een merkloze hebt gekregen?
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Bijwerkingen na verpakkingswijziging Thyrax®

Bericht door mathilde »

Hallo Jenny
Het zit hem in de vulstoffen. De stof thyrax moet er basis in zitten, dat is verplicht. Ik heb nu inderdaad eltroxin, en dat gaat goed.
Sinds thyrax in drukstrips is verpakt, heb ik problemen, die alleen maar verergerden, zoals hevige harde en dubbel zo snel als mijn "gewone" hartkloppingen een paar maal dag die wel 2 uur konden duren. Ook s nachts werd ik er wel wakker.
Ik werd daar zo moe van en de internist zei tegen mij dat die hartkloppingen veel energie van je gebruiken en daarom die moeheid.
Mijn "normale" Ft4 was ook 6 punten gezakt, waardoor ik toch hypoverschijnselen had.
Nu ik dan overgegaan ben op eltroxin, zijn die hartklopping minder hevig en minder snel en minder vaak, en duren maar kort.
Dus niet dat gebonk.
Ook is die moeheid verdwenen, ik denk toch wel van die hevige hartkloppingen die wel 2 uur konden duren, en die dan zoveel energie van je vergen.
Ik heb weer zin om allerlei dingen te doen,
Moet half mei prikken, kijken oe de waarden zijn.
Hoe is het et jou?
liefs Mathilde
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Re: Bijwerkingen na verpakkingswijziging Thyrax®

Bericht door Jenny »

Aha, jij hebt Eltroxin! Dat komt uit België niet waar? Fijn dat je het daar weer goed op doet. Ik snap jouw verhaal van de vulstoffen en zo hoor.

Met mij gaat het goed, ik slik Euthyrox en hou goed in de gaten dat ik dat ook krijg. En endocrinoloog hier in Zwolle heeft alle apothekers een brief gestuurd dat zij nooit een vervangend middel mogen geven. Tot nu toe klopt dat. Maar ik hou ook de Cytomel in de gaten, want die schijnt nu aan de beurt te zijn om verwarring te zaaien.

Groetjes,

Jenny
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Bijwerkingen na verpakkingswijziging Thyrax®

Bericht door mathilde »

Hallo Jenny
Is eltroxin en levothyroxin hetzlefde
De internist zei tegen mij eltroxin of levothyroxin, en op mijn verpakking staat levothyroxin.
In ieder geval doe ik het er voor mijn gevoel goed op.
Hartkloppingen komen nauwelijks meer voor, waardoor ik in ieder geval meer energie heb.
Ja je weet dat destijds mijn internist er voor gezorgd heeft dat cytomel uit de schap zou verdwijnen. Hij zei tegen mij, dat het door een achterdeur er weer in was gekomen.
Hoe krijg ik een avator op mijn topic?
Ik ben al met verschillende dingen bezig geweest.
Bij de vorige site kon je gewoon aanklikken op de site en dan een avator uitzoeken, maar dat zie ik niet meer.
Fijn dat het goed met je gaat.
Groetjes Mathilde
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Plaats reactie