Euthyrox

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
Line
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 sep 2013, 20:03

Euthyrox

Bericht door Line »

Hallo iedereen,

Ik ben nog niet begonnen met de nieuwe L-Thyroxine omdat ik nog steeds de juiste dosis oestrogeen aan het zoeken ben voor mijn overgangsklachten. Als ik nu overschakel naar de nieuwe L-Thyroxine dan weet ik niet welke symptomen van de schildklier kunnen zijn of van de overgang. Ik heb nog een voorraad van de oude L-Thyroxine voor ongeveer drie maanden.

Ik heb altijd veel last van ophogen of verlagen van het schildklierhormoon, zelfs met een kleine dosis van 6.25 mcg. De huisarts stelt voor om over te schakelen op Euthyrox omdat het verschil nooit geen 31 percent zal zijn zoals met de nieuwe L-Thyroxine.

Ik heb de bijsluiter van Euthyrox gelezen en dit middel bevat tenminste geen kleurstoffen.

Mijn vraag is nu of jullie weten of Euthyrox een sterkere werking heeft dan de oude L-Thyroxine.

Graag zou ik de goede en slechte ervaringen horen van de Euthyrox gebruikers.

Groetjes
Line
hypo na raj behandeling voor toxisch adenoom
Line
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 sep 2013, 20:03

Re: Euthyrox

Bericht door Line »

Ik had een mailtje verzonden naar mijn apotheker om na te gaan of Euthyrox sterker werkt dan de oude L-Thyroxine. Zijn antwoord is als volgt : De nieuwe regelgeving geldt normaal voor alle preparaten van L-Thyroxine. De enige methode om te weten welke voor u de beste is, is door dezelfde dosis 1 à 3 maanden in te nemen en daarna via bloedtest nagaan of de dosis al dan niet verlaagd moet worden. Overschakelen op een product van een andere firma geeft misschien nog meer kans op een afwijkende dosis.

Veel wijzer ben ik hiervan niet geworden.

Het is toch vreemd dat bij de nieuwe L-Thyroxine niet iedereen hyper wordt. Het zou over 63 % gaan in de studies. Hetzelfde gebeurt blijkbaar ook in Nederland waar niet iedereen klachten heeft. Zou het kunnen dat L-Thryoxine en Thyrax nu op dezelfde manier worden geproduceerd en dat er gewoon een andere merknaam op geplakt wordt ?

Ik kijk er in ieder geval niet naar uit om de overstap te maken.

Groetjes
Line
hypo na raj behandeling voor toxisch adenoom
Plaats reactie