Ruggenprik of andere verdoving met Lidocaine niet doen

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
rinskje
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:39

Ruggenprik of andere verdoving met Lidocaine niet doen

Bericht door rinskje »

Op dit forum ook nog maar even. Ik zag dat er al een topic is over tandartsverdovingen met lidocaine (adrenaline) icm sk-stoornissen.
Ik ga niet mijn hele verhaal weer uit de doeken doen, maar ik ben in juni 2010 geopereerd. Grote operatie. Algehele narcose en ruggenprik met lidocaine voor pijnbestrijding naderhand.

De ruggenprik werd al gezet voor de operatie, direct voorafgaand. Tijdens de operatie ben ik heel slecht geworden. Ze kregen me niet meer stabiel. Ben heel lang op de uitslaapkamer geweest.

Ik ben 2 jaar lang daarna uit de roulatie geweest. Inclusief bezoek op de eerste harthulp ivm ritmestoornissen (ik was toen 33 jaar oud, vrouw, geen geschiedenis met hartziekte). Mijn hele systeem was overhoop. Cyclus van de kaart. Spieren verkrampten. Voor mijn spieren heb ik 3 maanden moeten revalideren in een ziekenhuis door deze ervaring. Ik schoot in een zeer zware depressie van het ene op het andere moment. Enkel door het opvoeren van de hoeveelheid sk-hormoon werd ik langzaam weer beter. Ik ben daarna deels blijvend afgekeurd.

Ik was toen ik geopereerd werd, nog niet volledig goed ingesteld. Ik was nog hypo. Niet HYPER dus!

Ook voor mensen met hypothyreoïdie zijn verdovingen met lidocaine en aanverwante stoffen uit den boze! Ik heb uiteindelijk een sporadisch artikel gevonden over de gevolgen van een ruggenprik met lidocaine bij hypothyreoïdie. Ik zal kijken of het me lukt om het weer te vinden. Wees in ieder geval gewaarschuwd als je onder het mes moet!
Line
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 sep 2013, 20:03

Re: Ruggenprik of andere verdoving met Lidocaine niet doen

Bericht door Line »

Dag Rinske,

Ik vind het zo erg voor je dat je dit allemaal hebt moeten meemaken.

Hartelijk dank dat je deze informatie met ons deelt.

Toen ik de tandarts vertelde dat ik Graves had en geen verdoving met adrenaline wilde, vroeg hij wat de ziekte van Graves was. Ik had ook de endo gevraagd of ik een tand mocht laten trekken en dit was volgens haar geen probleem, maar ze zei er niet bij dat de verdoving zonder adrenaline moest zijn. Het is dankzij dit forum dat ik dit te weten kwam.

Vriendelijke groet,

Line
hypo na raj behandeling voor toxisch adenoom
Rick
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 feb 2015, 09:56

Re: Ruggenprik of andere verdoving met Lidocaine niet doen

Bericht door Rick »

Ik ben even benieuwd: betreft dit alleen verdoving via een ruggenprik?
Hoe is een 'gewone' verdoving t.b.v. bijvoorbeeld boren&vullen? Lopen "wij" dan ook een risico?
rinskje
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:39

Re: Ruggenprik of andere verdoving met Lidocaine niet doen

Bericht door rinskje »

Geldt voor iedere verdoving met lidocaine. Er is al een topic over tandartsen en verdovingen.
En Line, dank je wel!
Plaats reactie