Omgepakte Euthyrox?

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Mellie

Re: Omgepakte Euthyrox?

Bericht door Mellie » 25 mar 2015, 16:36

Vandaag met mijn arts over deze medicatie gehad.
Hij zei dat het van dezelfde fabrikant afkomt en dat er dus geen verschil in moet zitten, maar de apotheek kon daar zeker meer over vertellen.
Dus bij de apotheek dezelfde vraag neergelegd; doosje medicatie had ik mee en een print van CBG.
Ook volgens deze is de medicatie precies hetzelfde, zelfde fabrikant alleen word het ergens anders verpakt.

Verders nog even over de problematiek van de medicatie gehad; andere medicatie krijgen dan normaal, de thyrax-gate ect.
Soms zijn er beslissingen van hogerhand, waar de apotheek ook niets mee kan dan alleen opvolgen.
Sommige zorgverzekeraars doen moeilijk (volgens apotheek Univé en CZ) en sommige zijn wat soepeler (Zilveren Kruis).
Tja, de macht van de zorgverzekeringen word steeds groter.
Sinds 2010 bekend met Hashimoto, nog bezig met de juiste instelling medicatie.
3 bijschildklieren operatief verwijderd wegens persisterende recidiverende hyperparathyreoidie
12-2013 endometriose ontdekt na baarmoederverwijdering.

mathilde

Bericht door mathilde » 17 mei 2015, 21:24

Ik heb dus ook euthyrox, maar kreeg voor 2 maanden in een doosje van de eigen apotheek. Alleen duurde het een volle week voor dat het medicijn geleverd kon worden door de apotheek???
Kan dus niet zien waar het vandaan komt. Alleen weet ik dat ik op deze goed reageer. Krijg van de week de nieuwe, en zal kijken waar deze vandaan komen, Ik hoop dat het dezelfde zijn, want inderdaad, ik ben juist van de thyrax met zijn bijverschijnselen af.
Er staat inderdaad een datumaanduiding aan de achterkant.
groetjes Mathilde
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17

Jackie

Bericht door Jackie » 17 aug 2016, 10:29

Ik kreeg een tijdje terug een Roemeens doosje Euthyrox. Volgnes de apotheek was dit echt gelijk aan de Nederlandse Euthyrox.
Toch maar even bij Merck nagevraagd. Ik kreeg het volgende antwoord op mijn mail:

"Wij hebben uw vraag ontvangen over ons product Euthyrox.

Wij kunnen u inderdaad melden dat de tabletten identiek zijn, alleen de verpakking is anders. Zo ontbreekt bijvoorbeeld de dagaanduiding achterop de strip.
Zolang het een Merck verpakking is, kunt u er zeker van zijn dat het om dezelfde tabletten gaat. Ze komen uit dezelfde fabriek, pas op verpakkingsniveau wordt bepaald hoeveel tabletten er naar welk land gaan.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."

Plaats reactie