Cytomel® 12.5 microgram vervangen door Cytomel® 5 microgram

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
Mellie
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 okt 2013, 13:18

Cytomel® 12.5 microgram vervangen door Cytomel® 5 microgram

Bericht door Mellie »

Cytomel® 12.5 microgram vervangen door Cytomel® 5 microgram
11 september 2015
Cytomel 5 microgram tabletten bevatten 5 microgram liothyronine (als liothyroninenatrium) en zijn beschikbaar via ACE Apotheek (bestelformulier).

Cytomel 5 microgram tabletten hebben een deelstreep waardoor doseringen in elk veelvoud van 2,5 microgram mogelijk zijn.

http://www.aceapotheek.nl/cytomel12_5-v ... /page.html
Sinds 2010 bekend met Hashimoto, nog bezig met de juiste instelling medicatie.
3 bijschildklieren operatief verwijderd wegens persisterende recidiverende hyperparathyreoidie
12-2013 endometriose ontdekt na baarmoederverwijdering.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Cytomel® 12.5 microgram vervangen door Cytomel® 5 microgram

Bericht door laura »

Vandaag las ik dit van iemand. Is dat herkenbaar? Heeft iemand goede ervaringen met een verzekeraar?
Hoera, nieuwere uitvoering van Cytomel. Zodat je nog beter kan instellen is de redenatie.

Nou....nee. Want het hele circus gaat weer beginnen. Weer ligt de groothandel dwars. Weer weigert de groothandel te leveren aan de apotheek.
Waarom???
- Want de artsenverklaring is niet leesbaar. Terwijl ze nog een geldige in hun bezit hebben.
- Want die wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar.
- Want ik kon het wel af met 25mcg in 4 delen.
- Want 12,5 mcg wordt niet meer gemaakt en geleverd.

Het is potverdorie een groothandel. Leveren die hap. En de rest is een taak van de arts, apotheker, verzekering en mij.
Je zou haast denken, dat ze bang zijn, op een berg oude tabletten van 25 mcg dreigen te blijven zitten.

Dat is dus niet mijn probleem. Omdat ik laatst 3,5 weken moest wachten voor ik weer de goede dosis had, was ik weer totaal uit balans. Dus 25 mcg komt er bij mij niet meer in.

Ik heb de apotheker die mij dat alles vertelde, even van repliek gediend. Dat juist Menzis, als een van de eerste verzekeraars, wel goedkeuring gaf voor 5 mcg. En dat een groothandel een groothandel is en geen patiënt. En zij maken geen beleid. En dat men nooit weer met 25 mcg mag aankomen bij mij. Verder heb ik meteen een berichtje naar Menzis gestuurd. Om mijn onvrede kenbaar te maken. Zij gaan kijken of zij iets voor mij kunnen beteken.

Het moet niet gekker worden.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie