Operatie om schildklier te verwijderen

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
mirjamD
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 dec 2013, 06:34
Locatie: Limburg

Re: Operatie om schildklier te verwijderen

Bericht door mirjamD »

Hoi MissEllen,

Ben echt nog herstellende van de operatie, maar ook ik ga langzaam aan de goede kant op. Het gaat niet hard, maar dat is ook niet zo vreemd. Mijn litteken ziet er echt prachtig uit en zie je eigenlijk nauwelijks. Heb het goed verzorgd met litteken crème omdat het litteken een tijdje echt dik en pijnlijk was. Die crème heeft echt goed geholpen.
Slik nu, sinds afgelopen maandag, 88 mg euthyrox. En gelukkig hebben de bijschildklier(en) hun functie ook weer hervat. Was even sukkelen, maar nu is dat weer in orde.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Operatie om schildklier te verwijderen

Bericht door laura »

hallo Mirjam,

Goed om te lezen dat je de goede kant opgaat.
Weliswaar langzaam, maar het zal zijn tijd nodig hebben.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
mirjamD
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 dec 2013, 06:34
Locatie: Limburg

Re: Operatie om schildklier te verwijderen

Bericht door mirjamD »

Klopt Laura. Ik ben er wat gemakkelijk op af gegaan omdat het voor de operatie echt ellende was. Maar de hele operatie en de nasleep is me toch uiteindelijk behoorlijk tegen gevallen.
anketb
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2017, 14:51

Re: Operatie om schildklier te verwijderen

Bericht door anketb »

Hai Mirjam,

Fijn om je ervaringen te lezen. Zelf word binnenkort mijn schildklier ook (grotendeels) verwijderd vanwege Graves. Heb donderdag de intake bij de chirurg en heb inmiddels, ook dankzij jouw ervaringen, een lijstje met vragen.
Fijn dat het inmiddels goed gaat met je!
Van de Graves facebook pagina (hier zitten oa meerdere mensen die ook zo'n operatie hebben gehad) weet ik dat de operatie zelf relatief meevalt, en dat het calcium probleem door de bijschildklieren vaak vanzelf geneest, en dat stembandbeschadiging erg zeldzaam is. Alsnog vind ook ik het spannend!

Groetjes
mirjamD
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 dec 2013, 06:34
Locatie: Limburg

Re: Operatie om schildklier te verwijderen

Bericht door mirjamD »

Dank je wel anketb. Fijn dat je iets aan mijn ervaringen hebt.
Ik hoop heel erg voor je dat het je mee valt en wil je in ieder geval heel veel succes wensen.

Met mij gaat het weer wat beter inmiddels. Steeds een stapje vooruit met op dit moment 88 mg Euthyrox.
Dit blijf ik gebruiken tot juni en dan moet ik weer terug naar de endocrinologe.

Ondanks de fikse problemen die ik gehad heb met Euthyrox ben ik toch door blijven zetten en ik lijk er inmiddels aan gewend. De vele bijwerkingen die ik had zijn een stuk minder dus ziet het er nu naar uit dat ik geen switch hoef te maken (die ik overigens wel mocht maken van de endocrinologe als ik het echt niet vol hield). Blij toe dat ik toch door gezet heb en nu maar hopen dat ook die laatste restverschijnselen verdwijnen. Dat zou helemaal fijn zijn.
mirjamD
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 dec 2013, 06:34
Locatie: Limburg

Re: Operatie om schildklier te verwijderen

Bericht door mirjamD »

Na een lange tijd hier weer eens terug.
Wat zegt jullie deze bloeduitslag?
ft4 27,6
TSH 0,8

Ben benieuwd.

Groetjes, Mirjam
mirjamD
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 dec 2013, 06:34
Locatie: Limburg

Re: Operatie om schildklier te verwijderen

Bericht door mirjamD »

Niemand die me kan antwoorden?
Mij zeggen na al die jaren de getallen niet veel. Weet alleen dat ik me er niet goed bij voel.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Operatie om schildklier te verwijderen

Bericht door laura »

Mirjam, leg het eens voor aan Kiek: viewforum.php?f=47
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
mirjamD
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 dec 2013, 06:34
Locatie: Limburg

Re: Operatie om schildklier te verwijderen

Bericht door mirjamD »

Ga ik doen Laura, dank je wel voor je antwoord.
mirjamD
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 dec 2013, 06:34
Locatie: Limburg

MirjamD

Bericht door mirjamD »

Hoi Kiek,

Laura heeft me naar jou door verwezen.
4 jaar geleden is mijn schildklier verwijderd in verband met schildklierkanker.
Ben altijd keurig onder controle gebleven en vorige week weer bloed laten prikken.

Ik snap nog altijd niets van de uitslagen, maar dit is wat uit het bloedprikken kwam.
ft4 27,6
TSH 0,8
Ik voel me niet happy, kan dat kloppen met deze uitslag?

Hoop dat jij hier iets mee kunt
Plaats reactie