3e keer graves terug :(

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: 3e keer graves terug :(

Bericht door laura »

laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Tes
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2016, 14:42

Re: 3e keer graves terug :(

Bericht door Tes »

Hoi Nathalie en Stephanie,

Weten jullie of het bij nitraten de bedoeling is dat ze het ook opeens stoppen en dat de schildklier het dan zelf weer moet doen, net als bij block and replace?
Ik vind mijn internist zo onduidelijk.
Ik slik nu 3x per dag 1 PTU en een halve thyrax van 0,25, (dus 0,125) de arts wil uiteindelijk naar titratie gaan, dus de thyrax helemaal afbouwen.
Toen ik nog een hele thyrax nam, dus 0,25 had ik waarde 22 van TSH, dus dat zal nu wel rond de 17 zitten.
Mijn antistoffen blijven alleen zo hoog, 40 (of 0,40?)
En ik ben al twee jaar aan de medicijnen en de antistoffen blijven hoog.
De arts wou eigenlijk dat ik een jodiumslok nam of m'n schildklier laat verwijderen, omdat ze denkt door de blijvende hoge antistoffen dat de Graves nog steeds actief is ( en dus niet overgaat, in mijn geval)
Ik voel er weinig voor om een slok te nemen of om mijn schildklier te laten verwijderen, omdat de kans dat je dan een te langzame schildklier krijgt heel hoog is en dan m'n leven lang ook thyrax moet blijven slikken en het ook steeds zoeken blijft.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik had een hele stressvolle periode, ik geloof nog steeds mijn schildklier het beter gaat doen en de antistoffen minder zullen worden nu ik minder stress heb. De arts vindt dat onzin.
Ik wil nog geen slok of operatie, ik wil de tijd nemen om titratie te proberen, maar mijn vraag is dus wat de procedure daarvoor is, gaat dat jaren zo door of is het het idee dat je dan ook in 1 keer stopt en dat de schildklier het dan zelf weer moet doen.
Ik hoop dat jullie dit weten.

Tes
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: 3e keer graves terug :(

Bericht door laura »

hallo Tes,

Om te beginnen: de kans dat je schildklier uiteindelijk te weinig hormoon maakt is groot.
Het is min of meer het eindstadium van de ziekte.

Volgens diverse onderzoeken kan langer doorgegaan worden met titratie.
Er zou dan niet gestopt hoeven te worden.
Misschien dat je dan wel beter strumazol kunt slikken.

Ik heb toentertijd direct gekozen voor radioactief jodium.
Ook omdat de internist zei dat de antistoffen hoog waren en de kans groot was dat het terug zou komen.
Liever te weinig hormoon dan te veel was mijn idee toen.
En gelukkig heb ik daar ook voor gekozen. Ik heb er nooit spijt van gehad.

Hier vind je meer informatie: http://schildkliertje.blogspot.nl/2016/ ... te_10.html
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: 3e keer graves terug :(

Bericht door laura »

nathalies schreef: 12 okt 2015, 11:43 Voor de derde keer is mijn graves weer actief.
Hoe is het nu met jou?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
MissEllen
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 apr 2014, 10:50

Re: 3e keer graves terug :(

Bericht door MissEllen »

Ik lees het en ik bedenk me net wat een ellende het toch allemaal is. Ikzelf heb na 5 jaar Graves, block and replace, titratie in 2016 uiteindelijk de schildklier operatief laten verwijderen. Toen aan euthyrox gegaan, bleek mijn weefsel het hormoon T3 niet meer om te zetten in T4. Toen aan de cytomel. En nu blijkt het weer niet genoeg te zijn en zit ik aan 3 pillen per dag. Intussen thyrax en tweemaal cytomel. Ik zit erdoor heen en zie het gewoon vaak niet meer zitten. Je goed voelen was vroeger zo vanzelfsprekend.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: 3e keer graves terug :(

Bericht door laura »

hallo MIssEllen,

Wat vervelend dat het niet goed gaat.
Misschien een goed idee voor een nieuw onderwerp om jou op weg te helpen?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie