3e keer graves terug :(

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: 3e keer graves terug :(

Bericht door laura »

hallo Nathalies,

Hoe gaat het nu met je?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
nathalies
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 okt 2015, 11:26

Re: 3e keer graves terug :(

Bericht door nathalies »

Hoi Laura,

Gaat goed nu. Moest op 3 keer daags 75 mg blijven. Soms vergeet ik er wel eens 1 maar voel me goed. Begin feb weer naar internist en bloedprikken.

Ik moet een kies bij kaakchirurg laten verwijderen. Nu weet ik dat je bij snel werkende schildklier een bepaalde verdoving niet mag. Maar mag dat ook niet als je schildklier met medicijnen wel goed werkt? Je snapt ik zoek een manier om het uit te stellen. Hahahahaha vind het vreselijk de kaakchirurg

Lieve groet Nathalie
Gebruikersavatar
Nathalie46
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 sep 2013, 16:12

Re: 3e keer graves terug :(

Bericht door Nathalie46 »

Je moet altijd vragen om een verdoving zonder adrenaline als je graves hebt.
In sept 2012 Graves geconstateerd binnen een paar dagen na bezoek aan huisarts. Behandeling titreren omdat ik extreem reageerde op schildklierhormoon. PTU afgebouwd tot 2x daags 25mg. In okt 13 waardes TSH 1,57 en T4 14,6. Jan 14 1,18 en 15,3.
nathalies
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 okt 2015, 11:26

Re: 3e keer graves terug :(

Bericht door nathalies »

Nou ben geweest. Wat een gedoe. Kies ging er dus moeilijk uit. Met hakken en boren . Daarna vreselijke napijn. Dinsdag terug geweest ( was een week later) Hij kon het niet meer doorspoelen omdat t al dicht was en dacht niet dat je ontstoken was. Maar voor zekerheid antibiotica mee. 2e keus want ben allergisch voor amixiceline. Nou iabdus echt ontstoken. Vieze smaak niet normaal en blijf zeurderige pijn houden. Kuur lijkt niet aan te slaan. Durf echt niet terug. Ben echt panisch voor tandarts enz. Toen die getrokken werd je ik ook 2 oxazepam genomen naar hielp niet echt me angst kwam er echt doorheen . En door de graves nog meer paniekerig lijkt het wel. Zou je kunnen dat door de graves de genezing zo rot gaat? Of is dit gewoon pech hebben? Pech is my middle name

Lieve groet Nathalie
Jackie
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 sep 2013, 12:04

Re: 3e keer graves terug :(

Bericht door Jackie »

Hallo Nathalie,

Wat een gedoe zo'n ontsteking. Ik heb geen idee of er een relatie is met met Graves.
Ik zou zeker teruggaan als de antibiotica niet aanslaat.

Beterschap en sterkte

Groetjes Jackie.
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Re: 3e keer graves terug :(

Bericht door Jenny »

nathalies schreef:En door de graves nog meer paniekerig lijkt het wel. Zou je kunnen dat door de graves de genezing zo rot gaat?
Inderdaad, dat is mijn ervaring ook. Door de Graves werd mijn hoogtevrees buiten proporties en had ik ook last van engtevrees, dieptevrees. Mijn gebit was helemaal een drama. Verdoving hielp niet voldoende en gaf hartkloppingen en mijn hele gebit moest gerenoveerd worden in die tijd.
Heb je een tandarts die weet dat je een andere verdoving nodig hebt? Niet te lang doorlopen met pijnklachten hoor!
Je kunt mijn verhaal lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
nathalies
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 okt 2015, 11:26

Re: 3e keer graves terug :(

Bericht door nathalies »

Hoi Jenny,

Ja dat wist mijn tandarts wel.
Uiteindelijk is het na een kuur goed gekomen
Paar weken terug geprikt en mooie waardes. Tsh meetbaar en t4 was ook goed. Qeet de waardes niet meer Ik mocht minderen met TIP. Nu zit ik op 2 keer een halve per dag. Maar ik doe uit mezelf nu snachts een kwart. Ik merk dat ik erg sloom word heb het koud hoofdpijn. Niet vooruit te branden. Dus maar eens een afspraak maken voor een prikcontrole. Misschien gaat hij nu te langzaam. Kan dit ineens zo snel gaan?

Groetjes Nathalie
. Ben overgens wel blij da ik van die snelle en onregelmatige hartslag af be
n. Dat was verschrikkelijk
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: 3e keer graves terug :(

Bericht door laura »

hoi Nathalie,

Van snel naar langzaam kan best snel gaan.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
MissEllen
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 apr 2014, 10:50

Re: 3e keer graves terug :(

Bericht door MissEllen »

Hoi Nathalie,

Ik lees je verhaal en ik verbaas me. Ik ben nu aan het titreren (Graves terug voor de tweede keer). PTU stelde de arts niet voor want dan moest ik regelmatig pillen slikken over de dag en met mijn werk zou dat niet gaan. Ik slik nu éénmaal per dag strumazol. Ik had nog expliciet gevraagd aan de arts of ik dit lange tijd kon slikken in verband met mijn lever. Hij zei dat dit geen kwaad kon, er waren mensen die dit zonder problemen jaren slikten (wellicht het verschil tussen PTU en strumazol?).
Ik wil geen slok maar een gedeeltelijke verwijdering (operatief) van mijn schildklier. Een collega van mij had ook Graves en in Spanje (waar hij destijds woonde) heeft men een deel van de schildklier verwijderd en hij leeft nu al 10 jaar probleemloos verder zonder klachten. Nu weigert mijn arts mij te opereren want hij zegt dat de ander helft van mijn schildklier dan zorgt voor de Graves. Blijkbaar is het dan te simplistisch gedacht om te vragen: verwijder dan 2/3 zodat de overige 1/3 genoeg hormoon aanmaakt voor mijn lichaam. Maar ja, hij zei of een slok of een operatie, maar dan haal ik de hele schildklier weg. Ik zocht eigenlijk een manier om te leven met Graves en met (een deel van) mijn schildklier. Kan dit?
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: 3e keer graves terug :(

Bericht door laura »

hoi MissEllen,

Met Graves heeft elke behandeling zijn voor- en nadelen.

Voor zover ik weet gebeurt dat wel bij een operatie dat de schildklier gedeeltelijk wordt verwijderd.
De huisartsenrichtlijn noemt dat als mogelijkheid.
Kans is wel dat de schildklier weer aangroeit.
Maar ook kan het gebeuren dat de schildklier uiteindelijk geen hormoon meer maakt.

NHG-standaard - https://www.nhg.org/standaarden/volledi ... dp26377648
Behandelopties.jpg
Behandelopties.jpg (211.7 KiB) 1972 keer bekeken
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie