Graves en haarverlies

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Plaats reactie
Kellybr
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 aug 2015, 14:02

Graves en haarverlies

Bericht door Kellybr »

Hoi allemaal,
Sinds juli vorig jaar gebruik ik strumazol voor de ziekte van graves en vanaf september vorig jaar mocht ik euthyrox erbij gaan slikken.
Nu heb ik sinds 1,5 maand erg last van haaruitval. Ik denk meer dan 100 haren per dag en m'n haar is echt veel dunner geworden. Geen kale plekken maar zichtbaar dunner wordend haar.

Ik had vandaag een belafspraak met mijn internist en volgens haar is mijn schildklier stabiel sinds januari dit jaar. Eigenlijk vanaf het moment dat het haaruitval bij mij begonnen is.
Herkent iemand dit en hoe lang is dit nog door gegaan? Kan het zo zijn dat dit een soort van nasleep is van een zieke schildklier?

Buiten het advies van mijn internist om vitamine b te gaan slikken kwam ik niet veel verder. Maar schrik elke dag van alle loskomende haren.

Groeten, kelly
smirke69
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 nov 2015, 20:51

Re: Graves en haarverlies

Bericht door smirke69 »

Hoi Kelly,

Even nog een korte reactie. Bij mij begon het ook toen ik net goed in mijn waardes zat. En kreeg ook zo'n laconieke reactie van de internist. Mijn lichaam en geest nog helemaal uit balans en dan krijg je dat er nog bij.

Ik lees even mee want ben nog steeds bang dat zo'n periode van haaruitval nog wel eens terug kan komen.

Groetjes Miriam
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Graves en haarverlies

Bericht door SNT »

Ik heb daar ook last van. Ook nagels die veel brozer zijn dan ze eerder waren. Ik slik extra vitamine B (voor de Biotine). Maar meer dan hopen dat het beperkt blijft ...

En laconieke internisten......
Kellybr
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 aug 2015, 14:02

Re: Graves en haarverlies

Bericht door Kellybr »

Kleine update, inmiddels is mijn haaruitval ook een stuk minder geworden. Wel kwam dit bij mij volgens mijn arts door een laag ijzer (ferritine) gehalte. Het was 4 wat minimaal 20 moest zijn. Nu door al een maand ijzertabletten te slikken is mijn haaruitval minder. Het is echt verstandig om soms iets verder dan alleen de schildklier te kijken.
Plaats reactie