Graag advies/ervaringen, plotseling Graves

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Plaats reactie
JannekeJanneke
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2016, 15:24

Plotseling Graves, opgenomen, veel vragen

Bericht door JannekeJanneke »

Hallo allemaal,

Ineens op een forum waar ik nooit gedacht had terecht te komen. Mijn naam is Janneke (36) jaar en heb van de een op andere dag de ziekte van Graves. Na me een paar weekjes niet zo fit gevoeld te hebben (alles valt ineens op zijn plaats) had ik sinds 3/4 ineens een hartslag van 120 in rust. Continue! Op 5/4 naar de huisarts en op 7/4 gelijk naar de internist. Schildklierwaardes volgens de huisarts door het dak (tsh <0.1, T4 >100). Vanuit de internist gelijk door naar de seh en voor 5 dagen opgenomen en aan de hartbewaking ivm hartritmestoornissen. Wat was ik blij dat ik daar was!! Naast schildklierremmers en betablokkers daar ook 16x een dosis kaliumjodide gekregen.
Nu dus sinds gisteren thuis met een enorme lading pillen (6x pd 4 propylthioumacil, 4x pd propanalol) en een heleboel vragen. Gaat het echt weer beter als de waardes weer gezakt zijn? Waren mijn waardes echt zo hoog of is dit normaal? Krijg ik mijn oude leven weer terug? Ik werk 4 dagen in de week, heb (had) een heerlijk leven, twee heerlijke dochters en liep 6 weken geleden nog een halve marathon... Nu ben ik een wrak, heb de hele tijd het gevoel dat ik moet huilen en voel mijn hart nog steeds door mijn hele lijf bonken. Vreselijk! --Ben wel 7kg afgevallen. Ieder nadeel heeft zijn voordeel ;) --
Zijn er mensen die ervaring hebben met zo'n vorm, maar ook de snelle diagnose en ingrijpen?

Gr Janneke
Laatst gewijzigd door JannekeJanneke op 13 apr 2016, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Plotseling Graves, opgenomen, veel vragen

Bericht door Kiek »

Welkom, Janneke!

Wat een akelige schildklierwaarden heb je gehad!
Je bent flink ziek geweest.

En wat een hoeveelheid pillen om je schildklierhormonen te remmen!
En je hart tot rust te manen.
Ja, je waarden zijn enorm abnormaal (geweest).
Nu zijn ze nog niet genormaliseerd.

Natuurlijk voel je je een wrak.
De afgelopen 20 jaar heb ik nog niet gehoord van zo'n ernstige schildkliercrisis.

Van harte beterschap en veel sterkte!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
JannekeJanneke
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2016, 15:24

Graag advies/ervaringen, plotseling Graves

Bericht door JannekeJanneke »

Dit was dubbelop.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Graag advies/ervaringen, plotseling Graves

Bericht door laura »

hoi Janneke,

Dat is wel heel erg schrikken als je schildklier zo erg uit de bocht vliegt.
Ik moet zeggen dat ik zoiets nog nooit gezien heb.

Gelukkig dat je weer thuis bent, al is het met heel veel pillen.

Met zo'n vorm en zo'n snelle diagnose heb ik geen ervaring.
Dat je je beroerd kunt voelen en de hele dag kunt huilen, heb ik zelf wel meegemaakt.

Het zal even duren, maar de kans is groot dat je je oude leven grotendeels weer terugkrijgt.
Die marathons zullen even moeten wachten.

Belangrijk is wel dat je huisgenoten weten dat je heel ziek bent en ontzien moet worden.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie