Veel vragen van Cathy

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
essy
Berichten: 188
Lid geworden op: 01 mar 2015, 21:34

Re: Veel vragen van Cathy

Bericht door essy »

Hai,graag gedaan.
Sterkte met je klachten en succes op 7 juni.
Hopelijk gaan ze jou daar snel helpen want dit is ook niks.

Groetjes Esther
Kellybr
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 aug 2015, 14:02

Re: Veel vragen van Cathy

Bericht door Kellybr »

Hoi cathy, ik heb even je berichten doorgelezen en ik heb zelf naast de ziekte van graves, artritis psoriatica wat ik dmv fumaraten onder controle houd.

De artritis psoriatica is weer iets heel anders dan je schildklier. De een heeft te maken met ontstekingen in gewrichten en huid en de ander met de hormonen. Sinds een half jaar ben ik Mtx gaan gebruiken en bij de start van dit medicijn is meteen mijn schildklierwaarde goed. Met de Mtx onderdruk je het immuunsysteem en ik denk dat het hiermee te maken heeft.

Misschien kan je in overleg met je behandelend arts over deze medicijnen beginnen. Het zijn medicijnen die veel bijwerkingen hebben, maar worden wel gebruikt bij deze huidziekte en heeft mijn schildklier tot rust laten komen en ook mijn huid is rustiger.Misschien ook bij jou? De fumaraten alleen deden niks voor mijn schildklier, ik heb tijdens het gebruik ook de schildklierziekte gekregen. Volgens mijn internist heeft dat te maken dat het per medicijn anders is wel schakels hij onderdrukt. En mtx bleek voor mij een goede te zijn.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Het is heel veel als je meerdere auto immuunziekten hebt maar misschien kan je hiermee al iets aanpakken.

Ik heb alleen nog last van veel gewrichtsontstekingen door de strumazol als bijwerking.

Veel succes!
Cathy
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 apr 2016, 14:58

Re: Veel vragen van Cathy

Bericht door Cathy »

hai kellybr,
MTX? heb je dat van de dermatoloog? zijn dat medicijnen wat aan kankerpatienten wordt gegeven? en daar moet je geloof ik ook foliumzuur bij slikken ! klopt Dat?
Ik begin nog even met niets voor mijn schildklier, omdat mijn MMA 0.17 is, en dat is volgens de huisarts normaal. moet tussen 0.00 en 0.35 zitten zegt zij. Zolang deze waarde goed is dirven ze mijn schildklier niet aan te pakken, de endocrinoloog vertelde dat met deze mma waarde een slagingskans van 20% is als hij mijn schildklier ket radioactieve vloeistof gaat behandelen. Ik moet de keus in dat geval zelf maken, want eenmaal starten met deze behandeling is je leven eraan vastzitten zoals je weet.
Daarom probeer ik sinds vandaag de b12 injecties 2x per week , 5'weken lang. Ik ben benieuwd.
bedankt voor je tip.
Heb jij ook een radio actieve behandeling gehad?

gr.
Plaats reactie