Veel vragen van Cathy

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Cathy
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 apr 2016, 14:58

Veel vragen van Cathy

Bericht door Cathy »

hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum. Ik ben radeloos omdat mijn lichaam en geest niet meer doen wat ze moeten doen. Ik ben al een lange tijd depressief, wat ik nooit eerder was. Heb sinds de laatste paar jaar steeds meer lichamelijke klachten erbij gekregen. Mijn hart gaat tekeer, 100 slagen in rust. Continu een stress gevoel. Slaap al 15 jaar slecht, maar word steeds erger. Ik kan mijn emoties niet meer en huil comtinu. Krijg bijna dagelijks te horen van mensen om me heen dat ik rustig aan moet doen, maar dat gaat niet. Ik praat ook heel snel en word heel onrustig van mensen om me heen. Ik kan die prikkels niet meer aan.
Heb 24 uur per dag een stressgevoel alsof ik examen moet doen.( misschien is dat makkelijker om te begrijpen).
Ik vergeet ook alles en weet soms ineens niet meer of ik nog in de werkelijkheid sta. Heb al ondersoeken fehad waaruit bleek dat mijn schildklier te snel werkt , iets vergroot was naar de achterkant. Heb het ook bij kleine inspanning direkt benauwd. DE arts gaf aan dat het duidelijk te zien was op de cintigrafie dat hij niet goed werkt. Maar... bij het checken van nog 1 bloedwaarde comstateerde hij dat deze wel goed is, en het niet aandurft mij te gaan behandelen. Hij liet de keus aan mij, ja ik ben geen expert dus hoe moet ik nu weten wat ik moet doen.
Ik slik betablokkers en pammetjes om mezelf nog in toom te houden... maar ben radeloos en in staat nu 112 te bellen zodat ik misschien serieus genomen word. Het komt ook bij meerdere personen in mijn familie voor. Wie heeft er tips of herkent dit?
Cathy
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 apr 2016, 14:58

Re: Veel vragen van Cathy

Bericht door Cathy »

hai Jacqueline,
Ik herken je klachten, ik heb ook last van mijn polsgewrichten, benen voeten en lage rigpijn en weinig kracht.
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Veel vragen van Cathy

Bericht door Kiek »

Welkom, Cathy!

Ga maandag toch naar je huisarts, Cathy, en vertel je zorgen.
Met jouw schildklierachtergrond zal hij dan vast je TSH/FT4/T3 laten bepalen.

Hou je taai!
Kiek

PS: Je schrijft nu op het onderwerp van Jacqueline.
Het is handiger een eigen onderwerp te beginnen, b.v. Hyper?
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Veel vragen van Cathy

Bericht door SNT »

Maandag maar weer bellen met huisarts.
Klinkt alsof je echt onwijs aan het hyperen bent. Dus eerst maar bloedonderzoek. Laat ook even naar je hart luisteren. Ik merkte dat ik van die hartkloppingen nog weer extra opgefokt raakte. En daardoor kom je ook weer onwijs in een kip/ei verhaal terecht.

Dat hysterische ken ik echt... Hopelijk gaat het snel beter!
Het is helaas vaak maar een schrale troost dat andere mensen ook zoveel last gehad hebben van die ellendige schildklier. Maar wel fijn om te weten dat je niet alleen op de wereld bent...
vlaggetje
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 apr 2016, 20:55

Re: Veel vragen van Cathy

Bericht door vlaggetje »

He Cathy, het zou kunnen dat je sk al langer te hard werkt, en dat je depressieve klachten van je schildklier komen, ik snap niet dat je huisarts niet alert is zeker als er familieleden zijn met sk problemen. Woon je alleen? Heb je genoeg steun en hulp?

Zeker bloedprikken ook vragen om anti-stoffen tegen je schildklier te laten checken. Slaapproblemen komen helaas ook veel voort uit een niet goed werkende schildklier heel veel sterkte,
Groetjes Vlaggetje
Cathy
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 apr 2016, 14:58

Re: Veel vragen van Cathy

Bericht door Cathy »

bedankt voor jullie reacties!! fijn om te weten dat ik niet de enige ben. Ik heb geen steun om me heen, want niemand snapt er iets van merk ik wel.,Je krijgt adviezen zoals.... doe het even ristig aan, ga rustig zitten. Tja dat gaat niet, als ik rustig zit kan ik mijn ei niet kwijt en word alleen maar onrustiger. Of het zit tussen je oren.
Ik vertel het gewoon niet meer, maar daardoor voel je je er heel alleen in staan.
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Veel vragen van Cathy

Bericht door SNT »

Ja, ken ik helemaal. De hele dag stormt het in je hoofd, met alles wat je wilt gaan doen. Ik had ontzettend veel last van mijn spieren, dus ik kon alles mooi bedenken, totdat ik opstond, dan zakte ik als pudding in elkaar... En dan draait dat hoofd nog meer overuren ... Pffff :shock:
vlaggetje
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 apr 2016, 20:55

Re: Veel vragen van Cathy

Bericht door vlaggetje »

He Cathy, hoe gaat het vandaag met je? Ga je morgen naar de huisarts?
Gebruik je ant-depressiva?

Ik snap niet dat als je meerdere familieleden hebt met deze kwaal dat ze je dan niet begrijpen, helaas is het voor de omgeving moeilijk te begrijpen, ik probeer het nog wel uit te leggen, bovendien kennen ze me al heel lang en weten ze dat ik. In mijn goede doen heel anders ben. Posiief en energiek.

Dit forum is gelukkig wel een plek waar je herkenning en begrip zult krijgen,

Sterkte groetjes Vlaggetje
Cathy
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 apr 2016, 14:58

Re: Veel vragen van Cathy

Bericht door Cathy »

Hai allemaal, sorry ben even niet op het forum geweest en lees nu jullie meelevende berichtjes, super!!! Vorig weekend 2 x de spoedlijn gebeld ivm hoge hartslag (100 pm) en fibreren ban hartslag,mvond ik angstig en ik ben al zo angstig.. pffff....'Maar de huisarts wilde niet komen. Er werd aangeraden een betablokker te nemen, heb ik gedaan en werd iets rustiger. Heb maandag meteen gebeld maar de huisarts had het druk ennik werd later op de dag gebeld door een maatschappelijk werker. Ik werd daar op dat moment zo boos over......tjonge jonge.... denkt de huisarts weer dat het tussen mijn oren zit.
Ik heb de MW verteld dat ik dit heel onbegrepen vond overkomen dat de huisarts me afscheept met een maatschappelijk werker.
S'avonds belde de huisarts op om te vragen hoe het met me was, ik ben boos geworden en gezegd dat ik er klaar mee ben en verder onderzoek wil. Ik kwam de volgende dag terecht bij eennarts in opleiding, zij heeft goed geluisterdmen ook het zuurstof in mijn bloed gemeten, deze was erg laag. Ik heb het ook continu benauwd en een tintelende hand en erg koud.
Zij heeft overlegd met mijn huisarts en heb dan toch een verwijzing gekregen. Ik ga 7 Juni naar Amersfoort, waar al mijn uitslagen van alle onderzoeken van de afgelopen 13 jaar liggen. Amersfoort werkt samen met UMC Utrecht en indien nodig sturen zij mij versneld naar Utrecht.
Nou lang verhaal, sorry, maar er zit zoveel in mijn hoofd, het is een chaos. En niemand snapt er iets van in je omgeving,,dus ik dender maar door, tot ik er bij neerval ben ik wel eens bang voor. En mijn darmen zijn zo van slag, afwisselend dagelijks harde en zachte ontlasting, opgeblazen buik, smorgens ontzettend last van spieren, zere voeten, duizelig, val ook vaak bijna om, ik sta heel instabiel.nHeb een zere tong en hele droge mond, steeds vaker hoofdpijn. Nou ja ik hou maar op!!!!
Fijne dag allemaal en geniet van het mooie weer. ..groetjes...
Cathy
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 apr 2016, 14:58

Re: Veel vragen van Cathy

Bericht door Cathy »

Oh ja vlaggetje je vroeg of ik antidepressiva gebruik, ja dat gebruik ik al een jaar of 10 maar dat helpt niet veel.

gr.
Plaats reactie