Veel vragen van Cathy

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Veel vragen van Cathy

Bericht door SNT »

Als er iets deprimerend is, dan us het wel al je symptomen gaan opnoemen. Maar zet ze voor je bezoek aan het ziekenhuis wel op papier hoor.

Goed dat je vol gehouden hebt! Succes!
Cathy
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 apr 2016, 14:58

Re: Veel vragen van Cathy

Bericht door Cathy »

Zijn er trouwens ook mensen die last van psoriasis hebben of een hele dunne huid die slecht heelt, en steeds ontstekingen door het hele lichaam?... wat een zeurpiet ben ik he? maar ik snap niks meer van mijn eigen lichaam en geest. thnx
Cathy
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 apr 2016, 14:58

Re: Veel vragen van Cathy

Bericht door Cathy »

Hai SNT, ja het wordt me nu allemaal teveel, bedankt voor je reactie
essy
Berichten: 188
Lid geworden op: 01 mar 2015, 21:34

Re: Veel vragen van Cathy

Bericht door essy »

Hoi cathy, nee een zeurpiet ben je zeker niet.
Ik ben blij dat je al je klachten op schrijft en ik vraag mij meteen af of jou B12 al eens getest is?
En als ik daarna nog lees dat de ad niet helpt dan vrees ik dat die niet goed is. Maar ik ben geen arts. Het gevoel die je omschrijft dat je bang bent dat je zo maar neervalt, herken ik van mezelf toen ik nog geen b12 injecties kreeg.

Mijn advies naar jou is om morgen te bellen met de huisarts voor bloedonderzoek op b12 en laat dan ook folium, ferritine en methylmalonzuur en homocysteine bepalen. En laat je ajb niets aansmeren van b12 tabletten tot je uitslag er is en je die besproken hebt met mensen die er kennis van hebben en dat is waarschijnlijk niet je huisarts.

Er zijn zoveel mensen met b12 tekort die met ad vol gestopt worden. Je.mag mij altijd een pb sturen hier.

Gr essy
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Veel vragen van Cathy

Bericht door laura »

Cathy en Essy,

Een goed idee om het even te houden bij de schildklier.
Immers de arts had afwijkingen geconstateerd.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
essy
Berichten: 188
Lid geworden op: 01 mar 2015, 21:34

Re: Veel vragen van Cathy

Bericht door essy »

laura schreef:Cathy en Essy,

Een goed idee om het even te houden bij de schildklier.
Immers de arts had afwijkingen geconstateerd.
Met het laatste ben Ik eens Laura, maar het kan ook beiden aanwezig zijn.
Gezien de ad, de klachten en het niet opknappen van ad.....al is het alleen maar om iets uit te sluiten toch?
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Veel vragen van Cathy

Bericht door SNT »

Ik heb ook psoriasis, maar behalve dat door de bètablokkers ik meer klachten kreeg in het begin, en door de stress van me zo slecht voelen, dat het erger werd, maar slechter herstellen oid niet echt last van.
Cathy
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 apr 2016, 14:58

Re: Veel vragen van Cathy

Bericht door Cathy »

hai, Ik heb al 2x B12 injecties gehad kortgeleden voelde me even iets beter, maar val toch weer terug. Heb een tijd folium geslikt maar hielp ook niks.
essy
Berichten: 188
Lid geworden op: 01 mar 2015, 21:34

Re: Veel vragen van Cathy

Bericht door essy »

Hai een goede opstart is 5 weken lang 2 x per week injecties en dan nog steeds 2 x per week tot je je beter begint te voelen dus van 2 injecties knap je idd niet op.na 2,5 jaar zit ik nog steeds op 1x per week.

Weet je ook je b12 waarde voordat jij je injectie kreeg? Bloedprikken terwijl je al b12 in je lijf hebt....heeft helaas weinig zin.

Laten we het er verder maar niet over hebben op het openbare forum hier want dan dwalen we zo af.

Succes ermee!
Cathy
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 apr 2016, 14:58

Re: Veel vragen van Cathy

Bericht door Cathy »

hai essy, bedankt voor je tip.
Maar dan nog blijft mijn schildklier hyper en die 3 nodussen erop zitten me ook niet lekker. Loop de hele dag te kuchen alsof er een kikker op mijn stem zit. En die benauwdheid vooral met lopen en tijdens het eten.
Plaats reactie