Graves en stoppen na een jaar

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
rinskje
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:39

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door rinskje »

Hoi SNT,
Hebben ze ook geen antistoffen bepaald? Die geven ook meer duidelijkheid. Toch fijn dat je TSH in ieder geval 1 is! Dat is mooi.
Ik denk ook dat het geschommel zelf klachten geeft, als ik een tijd een beetje hoog of een beetje laag sta ingesteld, dan wil het wel, maar het geschommel van hoog naar laag of vice versa geeft bij mij wel klachten.

Ik word zelf enorm onzeker van klachten en een lange periode moeten wachten. Ik hoop dat je eerder kunt prikken, als je dat zelf zou willen.

Gefeliciteerd en sterkte dus,
Hartelijke groet,
Rinskje
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door SNT »

Ik mag, als ik twijfel, uiteraard bellen voor eerder onderzoek.
Alleen TSH is bepaald. Geen fT4/3 of antistoffen. Dat vond ik ook jammer. Ik stond bij de Internist ook met 3 minuten weer buiten. Vergeten om om uitgebreider onderzoek te vragen ook. Was zelf wel benieuwd wat de overige waardes zouden zijn..
Ik voel me in ieder geval beter dan afgelopen jaar (tijdens de block and replace), maar nog niet perse beter dan daarvoor.
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door SNT »

TSH van 1.2 :o

Zou het dan echt goed gaan? Hele stressvolle periode op het werk, dus was bang daardoor terug te vallen. Maar dit lijkt nog mooi!
rinskje
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:39

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door rinskje »

Fantastisch!!
mirjamD
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 dec 2013, 06:34
Locatie: Limburg

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door mirjamD »

Hopelijk wel, dat zou heel fijn voor je zijn. Voor nu in ieder geval gefeliciteerd.
JanetH
Berichten: 64
Lid geworden op: 20 mar 2016, 21:18

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door JanetH »

Dat is mooi, voel je je ook beter?
Groet,
Janet
Liekie
Berichten: 51
Lid geworden op: 16 okt 2016, 19:10

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door Liekie »

Fijn dat je waardes goed zijn! Hopen dat ze zo blijven.
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door SNT »

Ik voel me best goed.
Spieren doen normaal, niet extreem warm of koud, niet dat trillen steeds.
Psychisch zou beter kunnen. Maar gaat beduidend beter dan eerder.
In maart weer prikken zolang alles goed gaat.
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door SNT »

:mrgreen:
Met vlag en wimpel!
TSH van 1.3, een T4 van 14.8. Ik had de T4 apart aangevraagd. Die is dus echt in het laag normaal, verklaart ook waarom ik me bij 20-22 gewoon echt niet goed voelde.
Juni nog 1x prikken en dan word ik ontslagen als patient....
Kom op schildklier!!!
rinskje
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:39

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door rinskje »

Hoera!!!! Wat fijn!!!

Mijn Ft4 blijft maar steeds te laag op een steeds lagere dosis Carbimazol. Ik durf zowaar opeens te geloven dat bij mij de Graves ook op z'n retour is.

Terugkijkend begonnen de klachten ongeveer in feb/met 2016. Duidelijk afwijkende waarden in april. Nu ongeveer een jaar verder. Wie weet!! Ik ben best optimistisch.

Ik voelde me de afgelopen weken zo ellendig vanwege hypo-klachten. Daar zit ik nog steeds in. Iets minder na vermindere carbimaxol, maar nog altijd hypo. Ik kom flink aan (vind ik heel erg), maar toch hoopvol gestemd! Wie weet!!!
Plaats reactie