Graves en stoppen na een jaar

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door laura »

hallo Kelly,

Normaal gesproken is de CRP niet verhoogd bij de ziekte van Graves.
CRP kan blijkbaar zelfs gebruikt worden als diagnostische marker om aan te tonen dat te veel schildklierhormoon niet komt door Graves.

Hier vind je er meer over:

- http://www.medscape.com/viewarticle/461146_4
- http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3510970/
There is significantly higher rise in serum CRP level in patients with SAT (sub-acute thyreoïdits) is compared to patients with Graves’ disease. It correlates well with the rise in ESR. Such findings of this pilot study highlight the scope of using serum CRP as a diagnostic marker of SAT specially in situations when it may be confused with Graves’ disease, another common cause of thyrotoxicosis. It is logical to carry out studies to find a particular cut-off for serum CRP which can serve as an objective parameter for grading the inflammation in patients with SAT.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door SNT »

Met mij gaat het redelijk. Ik heb het vrij koud, maar het is buiten ook koud. Dus ik weet niet of het aan mij ligt of aan het weer. Spieren zijn wat stug enzo. Nix extreems te melden nog. Volgende week donderdag bloed prikken...

Ik wil op dit moment nog geen drastische dingen doen met mijn volledige eetgewoonte op de kop te gooien. Dus eerst dit maar afwachten...

Ik zit nog op het paard, dat vind ik wel erg belangrijk :)
rinskje
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:39

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door rinskje »

Hoi SNT,
Wat fijn dat je nog overeind staat. Hopelijk blijft dat zo. Ik heb jaren Thyrax gebruikt, stopte daarmee in sept vorig jaar om te kijken wat mijn sk zelf nog deed. De eerste weken moest mijn sk echt weer op gang komen en was alles wat stugger, stijver, slomer.

Vrij rap normaliseerde alles en had ik prachtige waardes (waarna ik opeens een Graves-aanval kreeg, maar dat terzijde, daar schreef ik het niet voor).
Mijn ervaring is dus ook wat stijf en koud enzo en daarna gewoon goed! Ik hoop voor je dat je sk snel keurig zijn werk doet.

Wat betreft die LDN (voor de andere lezers)

PAS OP!!!

Bij mij heeft die LDN een Graves-aanval uitgelokt. Juist door die stimulerende werking op het immuunsysteem. Je leest over LDN enkel topverhalen. Ik ben erdoor over het randje geduwd. Met antistoffen voor Graves in je lijf NOOIT aan LDN beginnen! Ik zat ook in het alternatieve circuit. Helaas. Bij deze de waarschuwing!

Ook wat betreft paleo: op zich prachtig en goed enzo alleen je krijgt er te weinig koolhydraten mee binnen als sk-patiënt. Om je lekker te voelen heb je die koolhydraten nodig. Ik weet even niet meer waar dat wetenschappelijk onderbouwd te lezen is, maar koolhydraatarm en omzetting van sk-hormonen is geen topcombinatie. Oppassen geblazen dus!

Sterkte SNT. Ik duim voor je!
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door SNT »

Morgen bloedprikken. Voel me wel redelijk. Nog steeds wat koud af en toe, maar eigenlijk was ik dat voor het hele Graves gebeuren ook, dus misschien wel normaal.
Ik heb wel met regelmaat last van mijn rechteroor, die wordt dan heel langzaam doof en dan komt er een piep in. Duurt een paar minuten en dan trekt het weer weg. Niet pijnlijk ofzo, maar wel erg hinderlijk.
Verder niet trillen, geen hoge hartslag, spieren gaan redelijk, slapen gaat best goed.. Dus dat ga ik nu ook gauw doen en morgen prikken dus... :? :shock:
rinskje
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:39

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door rinskje »

Hoi SNT,

Dat oor herken ik. Typisch. Bij mij is het ook ontstaan tijdens mijn sk-gedoe, maar ik wist nooit waar het van kwam.
Herken jij het probleem als een hypo- of hyperklacht? Of als iets heel anders.

Succes met prikken. Hopelijk is het allemaal prima.

Hartelijke groet,

Rinskje
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door SNT »

Ik herken het niet eigenlijk. Ik denk dat het te maken heeft met dat de schildklier nu weer op gang komt en dus soms wat doet, of niet.. Ik heb geen idee.
Vorige week was het erger dan deze week..

We gaan het zien...
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door SNT »

Een TSH van 1.3. Niet te vroeg juichen, maar dit is er vast 1 die goed is! :mrgreen:
rinskje
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:39

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door rinskje »

Die smiley! Haha! Wat heerlijk voor je. Gefeliciteerd!
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door SNT »

Ik maak me toch wel een beetje zorgen dat mijn TSH zo snel gedaald is.
08-07: TSH: 7.3
18-08: TSH: 1.3

Ik functioneer op het moment wel redelijk. Heb het idee dat mijn kuiten weer trillen, maar niets in vergelijking met hoe het eerst was... En ik heb het warm, maar het was dan ook wel erg tropisch, dus ja...
Nu pas in oktober weer prikken. Dat vind ik erg ver weg. Maar als het niet goed ging, mocht ik bellen en eerder prikken.
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door SNT »

Ik maak me toch wel een beetje zorgen dat mijn TSH zo snel gedaald is.
08-07: TSH: 7.3
18-08: TSH: 1.3

Ik functioneer op het moment wel redelijk. Heb het idee dat mijn kuiten weer trillen, maar niets in vergelijking met hoe het eerst was... En ik heb het warm, maar het was dan ook wel erg tropisch, dus ja...
Nu pas in oktober weer prikken. Dat vind ik erg ver weg. Maar als het niet goed ging, mocht ik bellen en eerder prikken.
Plaats reactie