Graves en stoppen na een jaar

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Gebruikersavatar
Fleurtje
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 aug 2016, 11:12

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door Fleurtje »

Hallo SNT,

Ik kan mij voorstellen dat je je zorgen maakt. Je gaat op signalen letten. Toen ik een jaar gestopt was met de medicatie begon ik opvliegers te krijgen. Eerst zo nu en dan maar na verloop van tijd steeds vaker en heviger. Binnen een halfjaar had ik mijn radioactieve moment. Balen was dat. Je hebt wel gelijk dat het nu tropisch is maar het lijkt net of je je warmte niet goed kwijt kan. Ik heb dat momenteel ook en weet dat ik teveel hormonen in mijn bloed heb. Maar ik ben blij als we weer een beetje normale temperaturen krijgen :roll:

Sterkte en ik hoop voor je dat je TSH blijft waar hij nu zit. Dan is het goed.

groetjes van Fleurtje
Sinds 2013 ziekte van Graves. Eind 2015 radioactieve jodium gehad. 2016 het jaar van het opnieuw instellen van de medicatie.
rinskje
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:39

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door rinskje »

Hoi SNT,
Ik snap je onzekerheid. Voor mij is dat wachten ook lastig. Ik kan heel moeilijk steeds weken wachten, voordat ik weer "mag" prikken.
Oktober vind ik ook lang voor je hoor. Ik zou gewoon vragen of je eerder mag. Dat je niet goed tegen het wachten kunt en dat je je niet lekker voelt.
Ik heb net met pijn en moeite 3 weken gewacht. Vandaag weer geprikt, maar ik ben aan het instellen op strumazol (titratie). Ik zie het totaal niet zitten om door te schieten naar hypo en ben dus ook enorm alert. Hoe dan ook is mijn lichaam van slag. Hormonaal gezien klopt er niets meer van, cyclus van slag. Ook dat geeft al veel gedonder in mijn lijf.

Ik hoop enorm voor je, dat het toch gewoon goed is en dat je gewoon last hebt van de hitte! En gewoon eerder gaan prikken.
Sterkte!
Rinskje
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door Teun »

Wat een mooie tsh heb je, klinkt als muziek in mijn oren. Is de bijbehorende ft4 ook zo netjes? Dat moet je een positief gevoel geven.
In oktober weer prikken en dat klinkt zo ver weg zeg je, maar daadwerkelijk is dat helaas al over 6-8 weken, ( helaas is het dan alweer bijna herfst) en wat voor zin heeft het als je eerder prikt, je lichaam moet wel de tijd hebben om de hormoonhuishouding op pijl te brengen/ houden.

Wat de warmte en benauwdheid betreft, ik heb daar de afgelopen tijd ook last van en met mij vele anderen uit mijn omgeving die geen schildklieraandoening hebben dus ik gooi het maar op het typische Hollandse weer.
Hoop voor jou dat je schildklier normaal blijft doen.
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door SNT »

Er is geen ft4 gemeten omdat de TSH dan netjes is helaas. Daar baal ik wel van. Dat dat op die manier werkt...
Volgens mij de volgende keer wel beide.

Je gaat gewoon op kleine dingen letten en dat is gewoon heel frustrerend. Mijn man wil ook graag dingen op die schildklier schuiven, maar soms ben ik gewoon een bitch 8-) ...
Ik mag gelukkig bellen als ik me slecht voel om eerder te laten prikken. Die behoefte heb ik nu nog niet. Maar oktober klinkt wel ver weg.

Ik hou mezelf ook maar voor dat het waarschijnlijk niet goed gaat. Dan is het een mooie dikke vette meevaller als het wel goed gaat, en zo niet, dan ligt het in de lijn der verwachting.

Ik moet zeggen dat ik het wel erg relaxt vind dat ik nu gewoon kan ontbijten wanneer ik wil. De laatste paar weken was ik steeds ook erg beroerd na de medicijnen. Soms trok dat weg na ontbijten, maar soms ook pas na een halve dag groen kijken :/
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door SNT »

Inmiddels dik een maand gestopt en voel me eigenlijk *overal op afkloppen!!!!* best heel goed.
Ik had gister wedstrijd met mijn paard en heb anderhalf jaar lang niet direct na elkaar twee proeven kunnen starten zonder trillend, verkrampt en/if volledig verzuurd op mijn paard te zitten. Maar dat ging nu goed! En vandaag ook geen spierpijn!

Niet te vroeg juichen nog... Maar dit begint wel ergens op te lijken! Ik heb wel dat bij de minste inspanning mijn hart onwijs tekeer gaat... Aan de andere kant heb ik onnodige inspanning (met name traplopen) ook veel vermeden de afgelopen tijd, dus misschien komt het daar gewoon door.
rinskje
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:39

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door rinskje »

Hoi SNT,
Wat heerlijk voor je!

Slik je selenium? En kijk vooral ook even naar "Koper en Graves". Op Engelstalige websites is over koper veel te vinden.

Hartelijke groet!
Rinskje
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door SNT »

Nee, niet aan de selenium.
Op dit moment slik ik alleen vitamine B en D. En soms valeriaan om wat rustiger te blijven.

Ik zal eens gaan lezen hoe en wat, bedankt!
Esther33
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 aug 2016, 22:30

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door Esther33 »

Dat tekeer gaan van je hart kan wel een hyoer klacht zijn he. Dus goed in de gaten houden!
Het enige wat bewezen een Graves aanval kan uitlokken zijn stress of roken.
Ik duim met je mee dat het goed blijft gaan!
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door SNT »

Roken doe ik niet en was ik ook niet van plan.
Stress is een ander verhaal. Één van onze drie katten is afgelopen donderdag op vrijdag nacht overleden. Hij was al erg ziek en opgenomen bij de dierenarts, maar het leek juist beter te gaan. Ik ben ontzettend gehecht aan onze dieren en ben vreselijk overstuur dat hij overleden is, maar ook dat hij alleen in het donker in de kliniek heeft moeten sterven en... En... :cry:
Dat helpt echt niet mee. Ik droom ook weer heel raar. Maar mijn eerste symptoom, de spierklachten, die heb ik niet. Dus ik hoop dat het nog steeds goed gaat..
Esther33
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 aug 2016, 22:30

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door Esther33 »

He bah wat naar!!
Het blijft allemaal erg spannend he. Wens je heel veel sterkte!
Plaats reactie