Graves en stoppen na een jaar

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Graves en stoppen na een jaar

Bericht door SNT »

1 augustus ga ik stoppen met de medicatie.
Volgens de arts kan ik niets doen (of laten) om mijn kansen te verhogen dat de Graves wegblijft, zijn er hier nog mensen met goede tips?
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door laura »

hallo SNT,

Ik zou je graag helpen, maar weet niet hoe.
Ik vrees dat je arts gelijk heeft.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door SNT »

Heeft het overigens geen zin om nu te kijken naar de antistoffen? Als die er nog zijn dan komt de Graves toch sowieso terug of kun je ook antistoffen hebben zonder Graves?
smirke69
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 nov 2015, 20:51

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door smirke69 »

Dat vraag ik me ook af. Mijn endo wil ook dat ik binnenkort ga stoppen met strumazol. Maar volgens hem heeft het geen zin om de antistoffen te prikken. Maar een zinnige uitleg kreeg ik daar ook niet over, helaas.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door laura »

Er is wel onderzoek naar gedaan, maar of je daar echt veel aan hebt?
Vaak is het statistiek en wat voor een groep geldt, geldt niet voor één persoon.

Op zich is dit wel een aardige beschouwing: http://schildkliertje.blogspot.nl/2016/ ... g-met.html.
Een idee is dat langer een lagere dosis strumazol slikken een positief effect zou hebben.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door SNT »

Vanochtend mijn laatste pillen genomen....
Nu maar afwachten. Ik vind het heel spannend.
Kellybr
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 aug 2015, 14:02

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door Kellybr »

Wat een spannende tijd voor je! Hoe voel je je nu?

Ik ben per 1 juni gestopt met mijn medicatie. De gewrichtsontstekingen werden te erg en volgens mijn internist was het een goed idee om na 10 maanden te stoppen en te kijken naar de crp en bezinking. Na het stoppen van de strumazol en euthyrox werd de bezinking al een stuk lager gelukkig.

De eerste 2 weken deed m'n schildklier niet zoveel voor mijn gevoel, maar daarna begon hij het te doen.

Ik ben na het stoppen begonnen met een dieet wat speciaal voor auto immuunziekten is bedoeld. Veel mensen over de hele wereld hebben hier baat bij. Als je op paleo aip zoekt kom je veel recepten tegen. Ook ben ik naar een natuurarts gegaan, die mij LDN heeft voorgeschreven. Dit medicijn zorgt dat je immuun systeem harder gaat werken inplaats van het onderdrukt werd zoals de MTX bij mij deed.


Mijn eerste bloeduitslag had ik een maand terug.
Ft4 was 16, ik blij, internist blij, pas over 2 maanden weer bloedprikken.

Ik ervaar persoonlijk na 1,5 maand al zoveel goeds door dit dieet in combinatie met LDN. Mijn bezinking is van 65 (tijdens gebruik strumazol) naar 26 gezakt. Dit moet onder de 15 zijn dus ben al op de goede weg. En mijn psoriasis plekken beginnen vanaf de binnenkant van de plekken te genezen. Langzaam maar ik heb al minder plekken.

Ik spreek alleen uit persoonlijke ervaring. Ik ken ook niemand in mijn directe omgeving die dit doet. Het dieet is zwaar, heel zwaar en heb het nog regelmatig moeilijk als ik door de supermarkt loop en ik de geur ruik van versgebakken brood. Maar de voordelen wegen op dit moment zwaarder dan een lekkere pizza.

Ik hoop dat alles goed met je gaat en jij ook jouw eigen weg vind, net als ik. Voorlopig gaat het al twee maanden goed met me, en dat pakt niemand van me af.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door laura »

Kellybr schreef:Ik ben na het stoppen begonnen met een dieet wat speciaal voor auto immuunziekten is bedoeld. Veel mensen over de hele wereld hebben hier baat bij. Als je op paleo aip zoekt kom je veel recepten tegen. Ook ben ik naar een natuurarts gegaan, die mij LDN heeft voorgeschreven. Dit medicijn zorgt dat je immuun systeem harder gaat werken inplaats van het onderdrukt werd zoals de MTX bij mij deed.
hallo Kelly,

Volgens de spelregels van dit forum - http://www.schildklier-forum.nl/viewtopic.php?f=2&t=288:

Het Schildklierforum is een onafhankelijk forum over de schildklier voor discussie en informatie op basis van wetenschappelijke consensus.
Dit forum is niet bedoeld voor discussie over alternatieve (schildklier)zorg. Daar zijn andere fora voor.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Kellybr
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 aug 2015, 14:02

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door Kellybr »

Hoi Laura,
Excuses, ik was niet op de hoogte van deze spelregels.
De werking van LDN is alleen wel wetenschappelijk bewezen maar word niet vaak voorgeschreven door internisten. Er zijn gelukkig wel internisten die dit doen. En ik ben zelf bezig met mijn apotheek in rotterdam die deze pillen in lage doseringen voor me maakt zodat het vanaf nu via mijn huisarts kan.
Iets wat nieuw is hoeft niet naar een ander forum verwezen te worden maar mag best de kans krijgen om iets bekender te worden.
Dan ben ik wel niet opgeleid tot arts maar uiteindelijk zijn we hier toch allemaal om elkaar te helpen waar nodig?
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Graves en stoppen na een jaar

Bericht door *anna* »

Kelly schreef:
Iets wat nieuw is hoeft niet naar een ander forum verwezen te worden maar mag best de kans krijgen om iets bekender te worden.
LDN is niet nieuw. Er zijn in het verleden al hele discussies over LDN geweest. LDN wordt off label en meest door alternatieve 'genezers' voorgeschreven. De werking is voor ondersteuning van het immuunsysteem NIET wetenschappelijk onderzocht en bewezen. Het wordt niet vergoed en, belangrijker nog, het is bepaald géén wondermiddel!
Net als het paleodieet trouwens. ;)

Groet Anna
Plaats reactie