Rolstoel

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Plaats reactie
Cootje
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2016, 13:50

Rolstoel

Bericht door Cootje »

Is er iemand die gebruik maakt van een rolstoel vanwege de moeheid en kortademigheid?
Ik vraag dit omdat er de komende tijd allemaal leuke dingen overal worden georganiseerd. Thuis opperden ze een rolstoel te lenen, kan ik toch mee. Maar vind dit zelf toch wel heel erg.....
Ik gebruiknog geen medicatie. Deze week nog scan en volg week terug internist. Ws dan start medicatie, maar hoe lang duurt het voordat medicatie aanslaat?
En dan heb ik het nog niet eens over de vakantie.. Bang dat het niks wordt...
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Rolstoel

Bericht door SNT »

Er zijn ook tijden geweest dat ik gedacht had: den rolator lijkt me wel wat!
Ik zou, als je het dan wel uithoud, gewoon voor die rolstoel kiezen. Het duurt best even voordat de medicatie aanslaat en je ook echt weer goed in je vel zit. Bij de een sneller dan de ander. Maar daar had ik ook veel hoop op gevestigd en dat viel nogal tegen.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Rolstoel

Bericht door Teun »

Als je perse overal heen wil zou dat misschien een mogelijkheid zijn, maar aan de andere kant is het misschien ook wel goed voor je lichaam om daar naar te luisteren en tijdelijk hoe moeilijk dit ook is de rem erop te zetten. Je moeheid zit waarschijnlijk niet in de beweging zoals lopen maar in je hele lichaam. Dan is waarschijnlijk naar allerlei dingen toe gaan al vermoeiend, of je nu in een rolstoel zit of niet. Voor mij was dat in de beginperiode van mijn hypo in ieder geval zo, soms al moeite om iemand op de koffie te krijgen. Moest er ook aan wennen om nee tegen dingen te moeten zeggen.
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Rolstoel

Bericht door *anna* »

Cootje schrijft:
Thuis opperden ze een rolstoel te lenen, kan ik toch mee. Maar vind dit zelf toch wel heel erg.....
Tja, 't is maar net wat je erger vindt: thuisblijven of als min of meer gehandicapte toch mee kunnen.
Er zijn moeilijker keuzes in het leven... :lol:

Groet, Anna
Plaats reactie