Toxisch multinodulair struma & Graves

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Plaats reactie
tara31
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2016, 14:35

Toxisch multinodulair struma & Graves

Bericht door tara31 »

Hallo,

Sinds december loop ik al met een dik ook ( de linker) uiteindelijk per toeval erachter gekomen dat ik misschien wat aan mijn schildklier heb.
Nu is er een scan gemaakt van mijn hals, en daarop is te zien dat er plekken zitten de arts noemt het Toxisch multinodulair struma, mijn schildklier werkt nog goed, maar er zijn wel plekken gezien in mijn hals. Er zijn ook stoffen in mijn bloed gevonden die erop kunnen wijzen dat ik de ziekte van Graves heb. Maar om zeker te zijn dat ik de graves heb moet de oogarts eerst bekijken beoordelen, ik moet 5 juli naar de oogarts.
Maar volgens de internist heb ik niet de verschijnselen van Graves, geen uitpuilende ogen. Maar mijn ooglid hangt het doet zeer, ik heb maanden op ibrupfen geleefd, maar de laatste tijd zit mijn linker oog dicht, mijn iris gaat omhoog als ik recht kijk, ik kijk loens en dubbel. Herkent iemand dit soort klachten? En was het de ziekte van Graves??

Ik werk als receptioniste en met zo een oog lijkt ik niet echt representatief. Ik vind het verschrikkelijk dat mensen mij aankijken. Wie heeft dit ook gehad??

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Toxisch multinodulair struma & Graves

Bericht door laura »

tara31 schreef:Er zijn ook stoffen in mijn bloed gevonden die erop kunnen wijzen dat ik de ziekte van Graves heb. Maar om zeker te zijn dat ik de graves heb moet de oogarts eerst bekijken beoordelen.
hallo Tara, om te zien of het écht Graves wordt meestal een scintigram gemaakt.
Daarmee is te zien hoe de schildklier gemerkt jodium opneemt.
Maar volgens de internist heb ik niet de verschijnselen van Graves, geen uitpuilende ogen.
De oogziekte kun je ook hebben zonder uitpuilende ogen.
En de oogziekte kun je hebben zonder de schildklierziekte van Graves.

Misschien heb je hier iets aan:
- http://schildkliertje.blogspot.nl/2015/ ... i-bij.html
- http://schildkliertje.blogspot.nl/p/hyp ... oidie.html
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie