even voorstellen - Graves - Jodiumslok

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Plaats reactie
Ineke13
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2016, 13:16

even voorstellen - Graves - Jodiumslok

Bericht door Ineke13 »

hoi,

Ik ben nieuw hier en stel me daarom eerst even kort voor: Ineke, 45 jaar, 2 kinderen van 8 en 10, sportief en werk 32 uur als communicatieprofessional.
Ik heb 2 vragen die ik graag aan enkele ervaringsdeskundigen wil voorleggen.

Eerst even in het kort mijn schildklierervaringen:
1e klachten begonnen zomer 2012: afvallen, hyper etc. In nov 2012 uiteindelijk diagnose Ziekte van Graves. Waardes toen: FT4 42,1 - TSH < 0,010.
Na 1 jaar medicatie (Strumazol en Tyrax) in nov 2013 gestopt met medicijnen. Daarna (vanaf eind 2013 en in 2014) bleef ik klachten van vermoeidheid houden. Waardes waren echter goed: FT4 tussen circa 14 en 16 en TSH tussen circa 0,89 en 1,4. Diagnose internist: restklachten: leer er maar mee leven ... Tussendoor nog laten prikken op infectieziektes: bleek eindstadium van ziekte van Pfeiffer in mijn bloed te hebben. Wellicht daardoor klachten vermoeidheid.
In 2015 voelde ik me redelijk tot eind van het jaar klachten terug kwamen. Opnieuw diagnose Ziekte van Graves. Waardes toen: FT4 49,2 TSH < 0,010. Opnieuw gestart met medicijnen (dit keer Strumazol 30 Mg en vanaf 1 febr aangevuld met 50 Mg Euthyrox). Waardes 3 maart FT4 14,7 - TSH 0,030 / 7 april FT4 13,2 - TSH 2,3 en 20 juni FT4 13 en TSH 6. Op basis van die laatste waarde heeft de endocrinoloog de dosis Euthyrox verhoogd naar 75 Mg. Ik kreeg ook steeds minder energie, maar voel me afgelopen weken alleen maar slechter: nog minder energie (hardlopen lukt bijna niet meer), oogklachten (die ik eerder nooit heb gehad) o.a. wazig, minder scherp zien en slecht tegen licht kunnen, verder metaalachtige smaak in mijn mond, duizelig en kan me heel moeilijk concentreren. Heb me afgelopen maandag ziek moeten melden, endocrinoloog gebeld, gisteren bloed geprikt, morgen belafspraak. Weet dus laatste bloeduitslagen nog niet.
Vraag: heeft iemand ervaring met deze klachten bij verhoging van de dosis Euthyrox. Heb ik nl niet eerder gehad bij verhoging dosis.

Daarnaast heb ik 29 augustus afspraak met nucleair geneesheer voor jodiumslok. Is nog kennismakingsgesprek, maar wil dit wel gaan doen, omdat endocrinoloog aangeeft dat kans op herhaling bij stoppen met medicijnen erg groot is en ik dus eigenlijk geen andere keus heb. Ik ben ook onder behandeling bij accupunctuur en die raadt jodiumslok af. Lees hier op het forum ook veel negatieve ervaringen.
Vraag: zijn er ook mensen met positieve ervaringen met de jodiumslok?

Reacties zijn zeer welkom!

Groet,
Ineke
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: even voorstellen - Graves - Jodiumslok

Bericht door laura »

hallo Ineke,

Als de pillen niet helpen bij hyperthyreoïdie kiest men vaker voor radioatief jodium.
Nu jij die oogklachten hebt, zou ik eerst naar een oogarts gaan die kijkt of je de oogziekte hebt.
Met de oogziekte wordt radioactief jodium afgeraden.

Je zou door kunnen gaan met medicijnen.
Alleen een schildklierremmer is dan ook mogelijk.
Wie weet voel je je daar beter bij.

Ik verplaats dit onderwerp naar het subforum Hperthyreoïdie.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Ineke13
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2016, 13:16

Re: even voorstellen - Graves - Jodiumslok

Bericht door Ineke13 »

bedankt voor je reactie. Ik zie mijn bericht niet terug in het betreffende subforum. kun je aangeven waar ik deze kan vinden?
Plaats reactie