waardes goed, wel veel klachten

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Plaats reactie
Jeanette59
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 jan 2014, 17:20

waardes goed, wel veel klachten

Bericht door Jeanette59 »

Na een periode van bijna anderhalf jaar met schildklierproblemen (strumazol en thyrax) ben ik sinds februari 2015 medicijnvrij.
Klachten van extreme vermoeidheid bleven. Na een periode onder begeleiding van een sportarts leek het eindelijk beter te gaan. Vanaf november 2015 tot maart 2016 leek ik langzamerhand weer de oude te worden.
Alleen heb ik vanaf november oogproblemen. Ik zie wazig (alsof er zalf in mijn ogen zit). Alles is nagekeken maar behalve een heel klein beetje staar (wat volgens de oogarts geen klachten kan geven) is er niets te vinden.
Nu sinds mei ook weer de vermoeidheid, kortademig en lijk ik langzaam aan ook weer zwaarder te worden (waar ik net 17 kilo ben afgevallen (restant van de vorige klachtenperiode).
Mijn schildklier werkte te snel maar ik kwam enorm aan (in plaats van afvallen).

De schlidklierwaardes zijn nu steeds goed maar het voelt alsof ik weer dezelfde problemen heb.
Weet iemand of de waardes zich pas veel later kunnen openbaren en dat je dus wel degelijk met schildklierproblemen rond loopt?
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: waardes goed, wel veel klachten

Bericht door SNT »

He, wat vervelend :?

Weet je je waardes van tijdens de problemen en nu?
Misschien wijk je af van je eigen normaal waarde in plaats van het gemiddelde...?
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: waardes goed, wel veel klachten

Bericht door laura »

hallo Jeanette,

Ik zou me kunnen voorstellen dat je klachten hebt zonder dat dat direct te zien is in je tsh en fT4.

Maar net als SNT ben ik benieuwd naar je waarden toen en je waarden nu.
En ik weet ook niet wat tsh-receptor antistoffen (die je bij Graves hebt) precies voor rol spelen.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
rinskje
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:39

Re: waardes goed, wel veel klachten

Bericht door rinskje »

Beste Jeannette,
Wat ontzettend naar dat je je zo voelt.

Mijn ervaring: ik voelde me vanaf half april niet goed. Bekende klachten voor mij (sinds 12 jaar sk-patiënt). Pas begin juni begonnen mijn waarden duidelijk zichtbaar te veranderen. Ik denk dus zelf inderdaad dat je al klachten kunt hebben, voordat de hele boel ontregelt. Ik hoop dat het mee zal vallen voor je of dat het een tijdelijke dip is.
Sterkte.
Hartelijke groet,
Rinskje
Plaats reactie