Opeens heel gevoelige tanden en Graves Strumazol. Kan dat?

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Zuster89
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 mei 2018, 16:59

Nieuw hier en nieuwsgierig wat mij eventueel te wachten staat

Bericht door Zuster89 »

Dat is de uitslag van 6,5 week geleden. Toen met 30mg strumazol gestart. Die van gisteren krijg ik morgen te horen en aan de hand daarvan geeft de internist aan wat ik moet gaan slikken. Alleen 100 of die 25 microgram er ook bij.

Had vantevoren bloed moeten prikken wat mijn veronderstelling was maar door miscommunicatie in ziekenhuis was dat dus nog niet gedaan
Zuster89
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 mei 2018, 16:59

Re: Nieuw hier en nieuwsgierig wat mij eventueel te wachten staat

Bericht door Zuster89 »

Arts belde vrijdag FT4 was gezakt naar 20, sneller dan hij allemaal had verwacht. Moest nu nog wat meer zakken en a.s. Vrijdag met 2 tabletten van 25microgram levothyroxinenatrium beginnen.

Pols vliegt bij lichte inspanning omhoog, dus zeker als ik in zorg sta. Nog gebeld maar 120/130 was acceptabel. In rust is hij tussen de 60 en 80. Was met die snelle pols ook weer wat kortademig maar beide zijn weer wat afgezwakt.

15juni weer bloed laten prikken en de 22e weer een belafspraak
Zuster89
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 mei 2018, 16:59

Re: Opeens heel gevoelige tanden en Graves Strumazol. Kan dat?

Bericht door Zuster89 »

Hoe is het verlopen?

Ik heb kiespijn links boven (nooit problemen met tanden) en loop er al 5 weken mee en slik nu diclofenac en paracetamol. Kunnen geen gaatje vinden. Koud en warm is gevoelig aan alle tanden maar kies overheerst. En die tegenover begint ook al..19 juni naar kaakchirurg voor intake. Dacht miss toch bijwerking van strumazol...?
Plaats reactie