Na Hypo naar hyper; ervaringen met block en replacetherapie

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
JanetH
Berichten: 64
Lid geworden op: 20 mar 2016, 21:18

Re: Na Hypo naar hyper; ervaringen met block en replacetherapie

Bericht door JanetH »

Esther33 schreef:Ik heb ook beide ziektes. Anti stoffen voor beide.


Overigens kan in je een academisch ziekenhuis wel aanraden! Heb je ook nog de oogziekte erbij?
Sterkte!
Hoi Esther,
Ik ben 2 jaar geleden naar oogarts geweest omdat ik erg tranende ogen had, onverklaarbaar. Heeft enkele weken geduurd, zonder verder klachten, en was toen opeens weer over. De oogarts kon er "geen chocolade van maken" zeg maar, mompelde iets van virale oorzaak en verdwijnt wel weer. Dat deed het dus ook. Maar ik ben nu wel wat meer alert op dit soort signalen. Ik heb geen klachten, gelukkig, dus denk en hoop dat de ogen niet mee doen in dit verhaal.
Dank voor je reactie!
Groet,
Janet
JanetH
Berichten: 64
Lid geworden op: 20 mar 2016, 21:18

Re: Na Hypo naar hyper; ervaringen met block en replacetherapie

Bericht door JanetH »

Hyperdepiep schreef:Hallo,

Ik heb 2 jaar lang Block and replace therapie gehad toen ik voor de 1ste keer ben behandeld voor Graves. Deze therapie is mij zeer slecht bevallen. Ik kreeg 6 x 50 mg PTU per dag en 125 mg Thyrax. Van de PTU kreeg ik hevige gewrichtsklachten waardoor ik last kreeg van Fybromyalgie- achtige klachten. Ik ging minder bewegen en kwam in gewicht in totaal 30 kilo aan. Het eerste half jaar ben ik snel in gewicht veel toegenomen. Naast de gewrichtsklachten en het gewicht had ik ook last van smaakverlies. De PTU pillen hebben een metaalachtigeigen smaak. Nu in 2016 is opnieuw Graves geconstateerd. De huidige arts heeft de titratietherapie toegepast. De gewrichtsklachten zijn aanzienlijk minder. Ik slik ook geen schildklierhormonen meer. Enkel schildklierremmers. Inmiddels heb ik een radioactieve slok gehad. Nog even afwachten wat dat gaat doen.

Groeten van een lotgenootje
Hoi,
Dat is wel een vervelende ervaring! De gewichtstoename is enorm zeg! Ik merk zelf dat ik nu na 9 weken strumazol en 3 weken levothyroxine ook weer wat aankom, na eerst 8 kg te zijn afgevallen, maar dat is tnt maar zo'n 1,5 kg. Probeer ook wel 3 x per week te blijven hardlopen, alhoewel dat bijzonder slecht gaat. Hard gaat het zeker niet, maar ik ben in ieder geval in beweging en hoop de gewichtstoename te kunnen voorkomen.
Hopelijk gaat het bij jou komende tijd weer beter!

Groeten,
Janet
Plaats reactie