Te snel en toen te trage schildklier.

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Plaats reactie
roosje24
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:25

Te snel en toen te trage schildklier.

Bericht door roosje24 »

Hallo ik ben Sandra en 42 jaar oud.
Vorig jaar eind nov. 2012 kreeg ik de uitslag dat mijn schildklier te snel werkte, begonnen met strumazol en thyrax 75 mg.
Ik bleef veel ziek en kreeg ook nog een darmschimmel waar ik nu nog voor onder behandeling ben.
Vanaf het begin van de medicijnen tegen de schildklier heb ik al aangegeven dat ik me een heel ander persoon voel, voelde me niet prettig, en veel ziek, kreeg als antwoord, je moet wennen dat je een schildklier ziekte hebt en je moet aan de medicijnen wennen, nou ja ik ben geen dokter dus je gelooft dat.
Maar om het verhaal kort te houden, afgelopen juni was ik zo depressief en lusteloos en noem maar op, ik kende mezelf totaal niet meer, dat ik de internist gebeld hebt en meteen maar heb gevraagd of er mensen van thyrax depressief raken en nog erger, antwoord JA dat kan, nou lekker dan....ik, die al zo vaak aangaf ik voel me niet lekker met dit medicijnen...nee gewoon door blijven gaan...tot...je bijna opgenomen kunt worden. Toen meteen gestopt en over gegaan naar euthyrox. gelukkig gaat het een heel stuk beter. DUS MENSEN, luister naar je eigen lichaam, trek aan de bel als het niet meer gaat, jij voelt het als beste en niet de dokter.
Op dit moment werkt de schildklier te traag ondanks de medicatie, ik heb euthyrox 100mg gebruikt maar krijg daar meer hartkloppingen door en pijn op de borst, dus zit nu op 88mg.
Het duurt nu al bijna 1 jaar, en hoop dat ik toch echt op korte termijn beter ga voelen en dat de schildklier waarde in balans blijft.

gr. Sandra
roosje24
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:25

Re: Te snel en toen te trage schildklier.

Bericht door roosje24 »

Wij kent het ook dat als je even iets meer werk doet dan anders, nog eens geen zwaar werk, je ineens helemaal opgebrand voelen, overal pijn in de gewrichten, duizelig, kortom je echt niet lekker voelen en dit kan kort of erg lang duren.

gr. Sandra
Gebruikersavatar
Nathalie46
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 sep 2013, 16:12

Re: Te snel en toen te trage schildklier.

Bericht door Nathalie46 »

Ja dat kan zeker ik moet echt op mijn lichaam letten kan snel als ik maar iets meer doe helemaal er daarheen zitten en moe zijn. Daar leer je wel van extra dingen doe ik niet echt of ik kan er goed rekening mee houden en doe dan van te voren wat rustiger aan.
Hoe gaat het nu verder met je en weet je je waardes zijn die nu goed?
In sept 2012 Graves geconstateerd binnen een paar dagen na bezoek aan huisarts. Behandeling titreren omdat ik extreem reageerde op schildklierhormoon. PTU afgebouwd tot 2x daags 25mg. In okt 13 waardes TSH 1,57 en T4 14,6. Jan 14 1,18 en 15,3.
roosje24
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:25

bRe: Te snel en toen te trage schildklier.

Bericht door roosje24 »

Ik moet volgende week weer bloedprikken en dan week erna naar internist, dus we wachten af!

gr. Sandra
Ariane
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 okt 2013, 21:38

Re: Te snel en toen te trage schildklier.

Bericht door Ariane »

Zijn er hier leden die na eerst een te snel werkende schildklier hadden en Graves en na de slok een te trage schildklier kregen? Wat waren jullie ervaringen met de slok?
Afbeelding
Graves
roosje24
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:25

Re: Te snel en toen te trage schildklier.

Bericht door roosje24 »

Vandaag uitslag bloed gekregen, TSH 2,1 en FT 19, eindelijk in balans.
De internist wil nu dat ik begin dec. stop met strumazol en euthyrox (blij natuurlijk dat ik die rot hormonen niet meer hoeft te slikken) maar zo maar acuut stoppen, zonder af te bouwen, ik zet er mijn ?? bij, heeft iemand hier ervaring mee en kan me vertellen hoe dit gegaan is het acuut stoppen en de periode erna!!
Mijn Migraine wordt er helaas nog niet minder om, moet nu proberen de anticonceptie 3 maanden door te slikken en heb metropolol erbij gekregen om te proberen migraine te minderen liever nog te stoppen.

gr. Sandra
Laatst gewijzigd door roosje24 op 25 okt 2013, 11:00, 2 keer totaal gewijzigd.
roosje24
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:25

Re: Te snel en toen te trage schildklier.

Bericht door roosje24 »

Ariane schreef:Zijn er hier leden die na eerst een te snel werkende schildklier hadden en Graves en na de slok een te trage schildklier kregen? Wat waren jullie ervaringen met de slok?
daar heb ik geen ervaring mee met die slok, hopelijk kan iemand anders je daar iets over vertellen.

gr. Sandra
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Te snel en toen te trage schildklier.

Bericht door laura »

hoi Sandra,

Dat is de gewone aanpak: in één keer met de medicijnen stoppen.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
roosje24
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:25

Re: Te snel en toen te trage schildklier.

Bericht door roosje24 »

Hallo Suze,

Na graves kreeg ik dus ook een hypo....medicijnen aangepast en u moet ik dan in dec. met alles stoppen.
Begreep dat jij dus de slok hebt gehad...maar je gebruikt dus nu nog steeds medicijnen! en moet je die
je leven lang slikken of kun je daar ook een keer met minderen of stoppen?

gr. sandra
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Te snel en toen te trage schildklier.

Bericht door laura »

hallo Sandra,

Jij slikt strumazol en euthyrox.
Die behandeling duur zo'n jaar tot anderhalf jaar.
Daarna stopt de behandeling en wordt gekeken of de schildklier zich rustig houdt of niet.

Ik heb twee slokken gehad en na de tweede slok ging mijn schildklier te langzaam werken.
Sinds 1994 slik ik dagelijks een pilletje euthyrox.
Ik slik geen strumazol omdat die slok mijn schildklier al afgeremd heeft.

Ik kom niet meer van de euthyrox af. Mijn schildklier zal niets meer doen.
Onlangs zag ik op een echo dat er ook niet heel veel meer van over is.

Misschien heb je hier iets aan: http://schildkliertje.blogspot.nl/2012/ ... oidie.html
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie