Angelique stelt zich voor

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Liekie
Berichten: 51
Lid geworden op: 16 okt 2016, 19:10

Angelique stelt zich voor

Bericht door Liekie »

Hallo, mijn naam is Angelique ik ben lid geworden op dit forum, om met lotgenoten te kunnen praten/typen.

Sinds anderhalf jaar ben ik bekend met de ziekte van Graves.
Voordat ik deze diagnose kreeg kwam ik met allerlei vage klachten bij de huisarts,
Al met al heb ik mij 5 maand ellendig gevoeld met een scala aan klachten zoals verschrikkelijk moe, hartkloppingen, opvliegers, zweten ,trillende handen en constant neiging tot flauwvallen door lage bloeddruk. Door mijn lage bloeddruk heeft mijn huisarts mij uiteindelijk doorverwezen naar de internist. Hier kwam dan eindelijk na een aantal onderzoeken uit dat ik de ziekte van Graves had. Eenmaal ingesteld op medicijnen en deze ruim een jaar gebruikt te hebben voelde ik mijn eindelijk weer normaal.
Toen moest ik stoppen met de medicijnen, dit ging niet zonder slag of stoot van mijn schildklier, ik merkte dat die echt weer ging werken, dit heeft mij erg onzeker gemaakt. Maar ik probeerde positief te blijven. Nu ben ik 5 maand verder en ik voel mij niet goed. Na 2 keer een controle op de waardes waren deze de eerste keer TSH 1,9 en T4 13.0 en afgelopen keer TSH 0,49 en T4 16,0. Nu heb ik mijn afspraak deze week omdat ik mij weer totaal niet goed voel, meerdere klachten komen terug, zoals trillingen, hartkloppingen, zweten, spierpijn. Ondanks dit hoop ik dat ik mij snel weer beter voel.
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Angelique stelt zich voor

Bericht door SNT »

Hallo Angelique

Wat vervelend dat de Graves terug lijkt te zijn. Weet je je waardes ook nog van tijdens de behandeling?

Een TSH van 0,49 valt waarschijnlijk nog wel binnen het referentiekader maar kan voor jou al te laag zijn. Net als met je T4, ga er vanuitgaande 16 ook nog binnen de normaal waardes vallen. Maar zou mooi zijn om ze te vergelijken met de waardes van eerder.

Ik ben ook net gestopt en dacht bij de controles ook steeds dat ik vast weer te hyperen zat. Ik had het warm, zweette veel en snel, hartkloppingen en psychisch helemaal niet echt lekker. Maar de waardes zijn elke keer nog goed. Ik denk dat het meer stress is, waarbij je dus een zo mogelijk nog breder scala aan klachten kunt krijgen... enerszijds een opluchting en aan de andere kant niet.

Succes bij je afspraak. Hopelijk wordt er snel meer duidelijk en ga je je ook snel weer beter voelen.
Liekie
Berichten: 51
Lid geworden op: 16 okt 2016, 19:10

Re: Angelique stelt zich voor

Bericht door Liekie »

Hoi SNT

Nee de waardes tijdens mijn behandeling zijn mij nooit verteld, ik vraag er zelf sinds kort om.
Toen ik net gestopt was lette ik overal op en waren het waarschijnlijk meer spanningen dan dat er daadwerkelijk wat aan de hand was.
En ik moet ook zeggen dat in die 5 maand dat ik nu gestopt ben ik mij ook wel een maand of 2 goed gevoeld heb.
Ik had zo gehoopt dat het niet terug zou komen, maar we zullen zien. Ik voelde me voorheen niet serieus genomen, zelf heb ik constant aan de bel getrokken, heb op een gegeven ogenblik maar een lijstje met symptomen die ik ervoer meegenomen naar de huisarts. Meerdere keren moeten bloedprikken voor het zichtbaar was.
Het alternatief ben ik ook niet zo blij mee, had liever gehad dat ik medicijnen kon blijven gebruiken, daar voelde ik mij goed bij, 30 mg strumazol en Thyrax 1,50.
Vandaag maar alvast bloedprikken voor as vrijdag.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Angelique stelt zich voor

Bericht door laura »

beste Angelique,

Welkom op het Schildklierforum.
Voor de duidelijkheid verplaats ik je onderwerp naar het subforum Hyperthyreoïdie.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Angelique stelt zich voor

Bericht door SNT »

Heb je laten prikken bij een ziekenhuis, dan kun je vaak online je uitslagen wel online inkijken. En bij de huisarts moet je ze ook gewoon kunnen opvragen!

Hopelijk gaat het toch snel beter...
Liekie
Berichten: 51
Lid geworden op: 16 okt 2016, 19:10

Re: Angelique stelt zich voor

Bericht door Liekie »

Echt kun je de uitslagen online inzien? Dat heb ik nooit geweten, bedankt voor de tip en ik zal het eens navragen.
Ik ben de gehele tijd onder controle van de internist geweest dus de uitslagen zal hij allemaal wel hebben.

Ben zelf wel benieuwd hoe nu verder, wat gaat er eventueel gebeuren. En wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Liekie
Berichten: 51
Lid geworden op: 16 okt 2016, 19:10

Re: Angelique stelt zich voor

Bericht door Liekie »

Hoi Laura,

Sorry ik wist niet dat mijn bericht verkeerd stond. Ik was hem net al kwijt, maar bedankt voor je berichtje.
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Angelique stelt zich voor

Bericht door SNT »

Vaak wel. Als je naar de website van het ziekenhuis gaat, zal er iets zijn als een patientenportaal of mijn(naam van ziekenhuis).nl zoiets. Daar kun je inloggen met je digid (net als voor de belasting enzo).

Bij mijn ziekenhuis kun je 14 dagen na het prikken je eigen uitslagen zien. Bij anderen is het direct of 30 dagen.
Niet vergeten dat jij patient bent en het dossier van jou is! Ze mogen je toegang niet ontzeggen!

Ik loop iets op jou achter. Ik ben 1 augustus gestopt en nu 2 controles gehad. Met een TSH van 1.3 en 1.0. Ik heb me vooral tijdens het jaar block and replace waardeloos gevoeld...
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Angelique stelt zich voor

Bericht door laura »

hoi Liekie,

Je bericht stond niet verkeerd, hoor.
Ik heb het verplaatst omdat in dit subforum meer collega's zijn.

En stel dat graves weer opspeelt, dan is dit ook een mogelijkheid:

http://schildkliertje.blogspot.nl/2016/ ... et-ik.html
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Liekie
Berichten: 51
Lid geworden op: 16 okt 2016, 19:10

Re: Angelique stelt zich voor

Bericht door Liekie »

Wat vervelend dat je jezelf zo slecht gevoeld hebt! Hier was ook niets aan te veranderen? Ik denk dat ik daarmee dan geluk gehad heb.
Toen ik eenmaal goed ingesteld was op mijn medicijnen heb ik mij goed gevoeld, zonder klachten. Daarbij sportte ik 3 keer per week en mountainbiken met mijn man.

Ik ben in mei gestopt met medicijnen en heb de eerste tijd fases gehad waarin ik klachten voelde, maar dat was af en toe. TSh 1.9 en T4 13
Daar werd ik weer heel onzeker van en heb ook contact gehad met mijn internist. Hij gaf aan dat het kon zijn dat mijn lichaam weer moest wennen aan het feit dat de schildklier als het ware weer opgestart werd.
Bij mijn tweede telefonisch consult heb ik toch aangegeven graag een bezoek te willen brengen op het spreekuur, omdat ik mij toch geregeld slecht voel. Niet constant maar toch redelijk vaak. Ondanks dat mijn waardes goed waren op dat moment Tsh 0.49 en T4 16 gaf mijn internist aan dat het toch wel mogelijk is om klachten te hebben. Maar zolang de waardes binnen de normen zijn kunnen ze geen behandeling plaats laten vinden.
Nu zijn we weer 4 week verder en mijn klachten zijn weer continue aanwezig, trillende handen/benen. Warm en zweten. Hartkloppingen etc. Ik heb een poos geprobeerd om de klachten te negeren en te denken we gaan gewoon door. Maar het lukt gewoon niet meer ik voel me slecht.
Kan overal wel om huilen en ik kan niet meer sporten door mijn hartkloppingen en trillende ledematen. Bah!
Morgen mag ik weer op spreekuur komen, ben benieuwd wat ze gaan vertellen.

Over het bekijken van mijn bloedwaarden, ik kan er niets over vinden op de site van mijn ziekenhuis. Ik zal morgen eens vragen. Bedankt voor je informatie!
Plaats reactie