Ik voel me zo waardeloos

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Plaats reactie
rinskje
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:39

Ik voel me zo waardeloos

Bericht door rinskje »

Ha allemaal,
Ik moet het even kwijt. Ik voel me zo rot! Sinds dit voorjaar diagnose Graves. Al 12 jaar sk-patiënt met allerhande sk-waarden en antistoffen. Sinds juni titratietherapie. Aanvankelijk voelde ik me snel beter, maar de laatste paar maanden voel ik me waardeloos. .9 belachelijk moe en spieren zijn weer heel stijf en pijnlijk. Ik ben dat "net te dikke lijf" ook zo zat. 7 kg moet eraf. Liefst iets meer. Lukt niet. Bloedsuiker is heel instabiel bij me. Radeloos voel ik me soms.

Dat was het wel even.
Liefs,
Rinskje
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Ik voel me zo waardeloos

Bericht door SNT »

Ik voel ontzettend met je mee en zou willen dat ik iets voor je kon doen om het beter te maken.

Hoe zijn je waardes nu en wat zegt je arts daarvan?
rinskje
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:39

Re: Ik voel me zo waardeloos

Bericht door rinskje »

Ha SNT, dank je wel. Mijn TSH is nog altijd <0,0015 en mijn Ft4 was nu 19. Iets meer strumazol nu weer. Ook bij een iets lagere FT4 blijft mijn Tsh zo ontzettend laag. Snap ik niks van.

Ik zag dat jij ook schreef over je spieren. Heb je daar ook last van gehad (bij hyperwaardes?)
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Ik voel me zo waardeloos

Bericht door Teun »

Hoi Rinske, ik wil je alleen maar sterkte wensen. Heb geen idee hoe hyperthyreoidie voelt omdat ik juist de hashimoto heb. Maar desondanks voel ik met je mee. Tijd en geduld heb ik geleerd. Sterkte.
rinskje
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:39

Re: Ik voel me zo waardeloos

Bericht door rinskje »

Beste Teun,
Dank je wel. Lief van je. Ik heb ook Hashimoto (ik wist ook niet dat je het beide kon hebben, maar het kan!). Zes jaar Thyrax geslikt. Nu dit.
Ik hoop maar dat het inderdaad met de tijd beter zal gaan.
Groetjes,
Rinskje
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Ik voel me zo waardeloos

Bericht door SNT »

Ja, mijn spieren waren het er niet mee eens. Van 1x paardrijden had ik 3 dagen spierpijn, krom lopen, verzuurd etc..
Tijdens het rijden bij te grote of lange inspanning, begon ik helemaal te trillen.
Traplopen was ook een drama. Bovendien stond ik dan bovenaan de trap met een hartslag van 180-200 en bonzende ogen...

Hyper zijn is gewoon echt zwaar waardeloos! Hopelijk merk je op korte termijn iets van de hogere dosis Strumazol. Tot die tijd: heel spaarzaam zijn waar je je energie voor gebruikt. Echt selecteren wat je wel en niet wil doen en genoeg rustpauzes tussendoor.
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Ik voel me zo waardeloos

Bericht door SNT »

Hoe gaat het nu Rinskje? Voel je je al wat beter?
Plaats reactie