Ervaring scan

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
warrenscl
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 nov 2016, 15:08

Re: Ervaring scan

Bericht door warrenscl »

Snt,
Dan is het lastig om te zeggen wat er nou door de schildklier komt, wat door de stress en wat misschien gewoon wel een pijntje he .. :?:
Morgenochtend naar de dokter en lijkt nu wel of hart weer rustiger wordt...grrrr... dokterseffect.
Misschien toch voor zekerheid kiezen en wel blokker vragen?
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Ervaring scan

Bericht door SNT »

Het waren bij mij ook wel vaak dezelfde momenten. Vooral als ik 's avonds in bed ging liggen. Dan leek het wel of hij uit mijn borstkas kwam springen :o
Ik ben nu nog steeds erg allert. Gister had ik het op het werk erg warm, mijn collega's allemaal niet, dan denk je toch gelijk: oh-oh, het zal toch niet?

Gewoon je verhaal voorleggen. Ik heb meer gehad aan mijn huisarts in dat opzich dan mijn Internist :roll:
Ik heb toen een hele dag met een hartslag meter gelopen. En met traplopen schoot hij dan ineens naar 180/190. Met kleding aantrekken, tanden poetsen ook. In rust in de auto zitten zat ik al op 110. Doodvermoeiend, maar neee, daar kon zij niets aan doen :shock:

Na 3 dagen begon ik echt verschil te merken. Toen zakte het echt goed naar beneden. Dat was echt heel fijn!

Succes vandaag!
warrenscl
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 nov 2016, 15:08

Re: Ervaring scan

Bericht door warrenscl »

Even een update: ik heb nu inderdaad iets gekregen (propranolol), dus hoop dat hartslag gaat zakken. Ik zei nog dapper dat het vandaag wel meeviel waarop de huisarts toch fronsend tot 120 mee kon tellen...ohhh... :o

SNT: jij hebt toch medicijnen of is het nog niet lang geleden gediagnosticeerd?
Ik heb ook zo'n kastje gehad anderhalf jaar geleden toen er werd gezegd dat het mijn hart was... ik denk dus dat het toen ook al mijn schildklier was...
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Ervaring scan

Bericht door SNT »

Fijn! Na ongeveer 3 dagen merkte ik echt goed verschil. En ging ik me echt weer wat zekerder voelen over mijn lijf.

Ik ben 1 augustus gestopt met de medicatie na ruim een jaar block and replace.
warrenscl
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 nov 2016, 15:08

Re: Ervaring scan

Bericht door warrenscl »

Inmiddels de oproep binnen voor de scan (uptake). Ik mag volgende week stralen (net na Sint Maarten, anders had ik lichtgevend geweest van mezelf :lol: (.
Nu maar afwachten...
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Ervaring scan

Bericht door SNT »

Niet je laten bijten door een spin. Dan komt alles goed :lol:
warrenscl
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 nov 2016, 15:08

Re: Ervaring scan

Bericht door warrenscl »

Ach, wat superkrachten zouden nu geen kwaad kunnen. :D

Na stoppen met medicatie doet alles het weer normaal?
Ik weet nog niet welke behandeling ik krijg omdat ik kennelijk geen Grave heb vanwege normale waarden van antistoffen ofzo. Hoop dat ik ook de keuze voor medicijnen krijg (ook ivm nog aanwezige kinderwens. ;) ).
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Ervaring scan

Bericht door SNT »

So far so good :shock:
Maar ik ga er maar vanuit dat het mis gaat, en dat het toch weer terug komt, dan kan het alleen maar meevallen of voldoen aan mijn verwachting...
warrenscl
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 nov 2016, 15:08

Re: Ervaring scan

Bericht door warrenscl »

Oh ja, negatieve gedachten horen er ook bij he? :lol: .
Het kan ook wegblijven natuurlijk. Zo'n ding kan zich ook weer herstellen!
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Ervaring scan

Bericht door SNT »

Het heeft een 30-50% kans dat het goed gaat, en dus een 50-70% kans dat dat niet zo is. Dus als ik nu er al helemaal vanuit ga dat het goed gaat, dan is het straks 3x zoveel balen als het ineens toch niet goed blijkt te zijn...
Plaats reactie