Hyperthyreoïdie door teveel medicatie

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Plaats reactie
Frnc10
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:36

Hyperthyreoïdie door teveel medicatie

Bericht door Frnc10 »

Hallo allemaal,

Ik heb een aantal vragen, zal me eerst even voorstellen; ik ben 31 jaar en in augustus dit jaar bevallen van een zoontje. Ongeveer 8 jaar geleden ben ik bekend geworden met schildklierproblematiek. Ik was toen erg moe en mijn schildklier bleek te langzaam te werken. Ik heb een tijd 25 mcg euthyrox geslikt en ik voelde me steeds meer de oude. Op een bepaald moment ben ik gestopt met de medicatie en mijn schildklierwaardes bleven goed. Toen ik afgelopen jaar zwanger werd heb ik op aanraden vd gynaecoloog mijn schildklierwaardes nog eens gecontroleerd en mijn tsh was toen 3,23, te hoog volgens de internist waar ik toen in behandeling kwam en ik ben toen weer euthyrox gaan slikken, eerst 50 en later 75.
Toen ik bevallen was moest ik 50 blijven gebruiken. Ik viel echter erg veel af in de eerste weken na de bevalling en mijn tsh was 0.93 en ft4 25,5. Volgens de internist waren mijn tsh waarde prima en moest ik doorgaan met de 50 mcg. Ik had behalve het afvallen ook geen klachten.
Nu heb ik vorige week weer een controle gehad en mijn ft4 was nu 40! Ik moest dus onmiddelijk stoppen met de euthyrox en over 4 weken weer op controle.
Sinds een week voel ik me minder goed; erg moe, veel dunne ontlasting, hoofdpijn, duizelig, soms misselijk, verhoogde hartslag en nachtelijke zweetaanvallen. Ik baal hier enorm van, zeker omdat dit mij nu ook beperkt in het zorgen voor mijn zoontje.

Zijn er mensen die ervaring hebben met hypertheoidie als gevolg van te veel medicatie?
En heeft iemand een idee hoe lang het kan duren voordat mijn klachten wat gaan verminderen nu ik gestopt ben met de euthyrox?
Denken jullie dat alleen het stoppen voldoende is of zou ik ook nog iets van schildklierremmende medicatie moeten krijgen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Hyperthyreoïdie door teveel medicatie

Bericht door laura »

hallo,

Wat vervelend hoe het nu met je gaat.
Als het goed is, gaat het te veel aan hormoon vanzelf je lichaam uit.
Dat kan een paar weken duren.

Schildklierremmende medicatie heb je niet nodig.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie