Mirjam: wil me ook graag voorstellen

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Mirjam: wil me ook graag voorstellen

Bericht door Teun »

Die kun je echt verwaarlozen hoor. De andere is logisch en ook niet zo gek hoog voor die situatie.
mirjamD
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 dec 2013, 06:34
Locatie: Limburg

Re: Mirjam: wil me ook graag voorstellen

Bericht door mirjamD »

Dank je wel Teun dan vergeten we dat gewoon.

Hopelijk zijn mijn klachten van tijdelijke aard.
Ben nu een dikke week met de Euthyrox bezig.
Ik heb eigenlijk geen idee of de klachten die ik heb wenklachten kunnen zijn en dus van voorbijgaande aard.
Vervelend is het wel.
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Mirjam: wil me ook graag voorstellen

Bericht door SNT »

Ben ik de enige die 100 Euthyrox met een T4 van 20 best wel veel vindt?

De 20 is net de eerste waarde waarbij je normaal binnen de referentiekaders valt...
mirjamD
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 dec 2013, 06:34
Locatie: Limburg

Re: Mirjam: wil me ook graag voorstellen

Bericht door mirjamD »

Wat fijn dat je even reageert SNT, dank je wel.
Aan welke sterkte Euthyrox zit jij dan te denken?
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Mirjam: wil me ook graag voorstellen

Bericht door SNT »

Nou, misschien zelfs niets? Of echt maar weinig? 25 ofzo? En dan bij het volgende bloedonderzoek weer zien? Liever wat te laag dan te hoog, maar dat is mijn persoonlijke ervaring. Misschien gaat dat bij jou beter..
mirjamD
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 dec 2013, 06:34
Locatie: Limburg

Re: Mirjam: wil me ook graag voorstellen

Bericht door mirjamD »

ok, dank je wel voor je reactie.
Ik heb nog niet zoveel ervaring en moet nog heel veel leren wat mijn schildklier betreft. Ik probeer zo goed mogelijk naar mijn lichaam te luisteren wat soms best lastig is.
Gisteren had ik best een redelijke dag en vannacht ben ik maar 2x wakker geworden maar ook vrij snel daarna weer in slaap gevallen. Dat was zo heerlijk. Even aankijken wat er vandaag gaat gebeuren. Vandaag of morgen heb ik toch nog even contact met de ha om te overleggen.
mirjamD
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 dec 2013, 06:34
Locatie: Limburg

Re: Mirjam: wil me ook graag voorstellen

Bericht door mirjamD »

Omdat ik zo'n last heb van bijwerkingen en vooral heel veel last van angst, heb ik vandaag, in overleg met de ha, besloten om (even) te stoppen met de Euthyrox. Over twee weken wordt er dan (of ik me nu goed of slecht voel) bloed geprikt. Dan zien we wel weer verder.
mirjamD
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 dec 2013, 06:34
Locatie: Limburg

Re: Mirjam: wil me ook graag voorstellen

Bericht door mirjamD »

Wat is het toch fijn als je een huisarts hebt die naar je luistert en waarmee je kunt overleggen.

Had hem verteld dat ik lid ben van het Schildklier Forum en dat ik daar gelezen had over titratietherapie. Hij gaf aan van deze behandeling zelf (nog) niet zoveel af te weten maar hij wilde er zich zeker in verdiepen. Mochten we er niet uitkomen dan gaat hij me verwijzen (en ik wil dan graag naar het AZM in Maastricht).
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Mirjam: wil me ook graag voorstellen

Bericht door SNT »

Sterkte Mirjam, hopelijk komt je lijf en hoofd zo weer wat meer tot rust. Maar dat kan best wel even duren hoor...

Sterkte en moed houden :!:
mirjamD
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 dec 2013, 06:34
Locatie: Limburg

Re: Mirjam: wil me ook graag voorstellen

Bericht door mirjamD »

Dank je wel SNT, ik ga er voor en zal jullie zeker op de hoogte houden.
Plaats reactie