Ziekte van Graves (mijn man)

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Plaats reactie
DijkMuis
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 okt 2016, 22:40

Ziekte van Graves (mijn man)

Bericht door DijkMuis »

Hoi hoi

Ik ga hier even een paar vragen stellen (ook in de toekomst) voor mijn man.

Hij heeft de ziekte van Graves.

Hij is nu al een paar maanden aan het tobben met de instelling met Strumazol.

Waar hij voordat hij de medicatie kreeg een fT4 van >100
Had, zat hij met ongeveer 6 weken rond de 28 met 1 tablet Strumazol (1 tablet a 30mg).

Daarna hebben ze het gehalveerd naar 15mg (1 halve tablet van 30mg) waarna zijn waardes weer gestegen zijn van de fT4 naar 58.

Sinds vorige week zit hij weer op 1 hele tablet a 30mg, en moet over 6 weken pas weer prikken.

Ik snap dat het de tijd nodig heeft om hem weer lager te krijgen, maar 6 weken weer in afwachting te zitten vind hij wel heel slopend. (Maar durft niet zijn mond open te trekken ;) )


Wie heeft meer info voor mij om aan mijn man voor te kunnen leggen?

(Ik zal nog kijken of ik de andere waardes van de TSH e.d. ook kan krijgen van hem)
18-10-2016: Tsh: 4,4 & fT4 12,6
30-11-2016: 1e helft verwijderd
01-12-2016: ontslag ziekenhuis Calcium: 2.16
16-12-2016: afspraak Chirurg

Hurthle Turthle
Liekie
Berichten: 51
Lid geworden op: 16 okt 2016, 19:10

Re: Ziekte van Graves (mijn man)

Bericht door Liekie »

Hallo,

Ik had een waarde van 55 in 3 weken tijd met gebruik van 30 mg strumazol nu op een T4 waarde van 15. Het kan wel.......je man voelt het direct wel als zijn waardes goed worden. Hij zal zich ineens stukken beter voelen. Je kan de afspraak ook vervroegen doen ze meestal niet moeilijk over. Ik ben wel eens meerdere keren gaan prikken omdat ik me nog niet goed voelde.
DijkMuis
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 okt 2016, 22:40

Re: Ziekte van Graves (mijn man)

Bericht door DijkMuis »

Zo, ook hier even een update:

Mn man zijn waarden worden weer iets beter. Na een flinke klap te hebben gehad, zitten we gelukkig weer op fT4 34.

Maar zoals ik al verwachtte , snapt onze internist-endocrinoloog niets van titreren...

Over 6 weken pas weer prikken, en rustig blijven doorslikken van de huidige dosis Strumazol.

Zal alle waarden weer even bij elkaar zoeken en hier neerzetten.

Hij voeld zich inmiddels wel minder gejaagd, en zijn ontlastingpatroon wordt ook weer... normaal.
18-10-2016: Tsh: 4,4 & fT4 12,6
30-11-2016: 1e helft verwijderd
01-12-2016: ontslag ziekenhuis Calcium: 2.16
16-12-2016: afspraak Chirurg

Hurthle Turthle
Liekie
Berichten: 51
Lid geworden op: 16 okt 2016, 19:10

Re: Ziekte van Graves (mijn man)

Bericht door Liekie »

Wat fijn dat de waardes wel al zakken. Je kunt je erg ziek voelen. Iedere arts handeld denk ik volgens zijn/ haar methode. Als je jezelf hierin niet kunt vinden of onbegrepen voelt zou ik nog een afspraak plannen.

Ik hoop dat je man zich snel beter zal voelen....
Plaats reactie