Ziekte van graves

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
warrenscl
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 nov 2016, 15:08

Re: Ziekte van graves

Bericht door warrenscl »

Ik heb, in afwachting van de slok, ook propranolol. Ik neem er nu 3 per dag van 10mg en geen bijwerkingen! Het maakt mij rustiger, dus een kleine dosering kan echt geen kwaad. Beter dan een op hol geslagen hart :)
JanetH
Berichten: 64
Lid geworden op: 20 mar 2016, 21:18

Re: Ziekte van graves

Bericht door JanetH »

Hoi
Allereerst sterkte met je behandeling en hopelijk voel je je inmiddels wat rustiger.
Ik reageer even op je dosering propanolol: die is bijzonder laag. Ben zelf werkzaam binnen de cardiologie en spreek tevens uit ervaring. Had zelf geen baat bij propanolol 10 mg a 4 uur en overgestapt op de 80 mg retard. Een dosering van 1 mg propanolol is uiterst minimaal. Ben je erg tenger of jong dat je dat voorgeschreven hebt gekregen?
Groeten Janet
*anna*
Berichten: 334
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Ziekte van graves

Bericht door *anna* »

Hallo Warrenscl,
3 x 10 mg is inderdaad heel weinig, maar misschien genoeg als het je klachten onderdrukt?
Ter vergelijking: toen ik op m'n 'hyperst' was en soms dacht dood te gaan, kreeg ik 3 x 80 mg sotalol, ook een bètablocker.
Groet, Anna
warrenscl
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 nov 2016, 15:08

Re: Ziekte van graves

Bericht door warrenscl »

Hoi Anna,

Gelukkig red ik het inderdaad hiermee. Soms neem ik iets meer als het echt slechter gaat. Maar het is alleen symptomen bestrijding, dus behandeling moet nog.
Sotalol gaf huisarts ook aan, maar alleen in 'noodgevallen '.

Groet,
Cindy
Plaats reactie